تازه های فناوری

گلکسی نوت 9 سامسونگ آتش گرفت

جمعه, 31 فروردين 1403

براساس دادخواستی که به دادگاه‌عالی ناحیه‌ی کوئینز تقدیم شده، گلکسی نوت ۹ در حالی که در کیف دستی زنی اهل نیویورک قرار داشته آتش گرفته است.

به‌گزارش نشریه‌ی نیویورک پست، واقعه‌ی آتش‌ گرفتنِ گلکسی نوت ۹ روز دوازدهم شهریور (سوم سپتامبر) رخ داده است. خانم دایان چانگ اهل نیویورک، در شکایت خود ادعا می‌کند پس از افزایش ناگهانی دمای گوشی به استفاده از آن پایان داده و نوت ۹ خود را در کیف دستی‌اش قرار داده است؛ اما پس از مدتی صداهای عجیبی را می‌شنود و مشاهده می‌کند که دود غلیظی از کیف دستی‌اش خارج می‌شود.

وی پس از مشاهده‌ی دود و شنیدن صدا، محتویات کیف را روی سطحی مرتفع خالی می‌کند؛ اما گوشیِ وی تنها زمانی از سوختن باز می‌ایستد که شخصی با استفاده از تکه‌ای پارچه، گوشی را برداشته و آن را در سطلی پر از آب قرار می‌دهد.

u91.jpg

این واقعه شبیه به آتش‌گرفتن‌های پیاپی گلکسی نوت ۷ در سال ۲۰۱۶ است که به کابوسی بزرگ برای سامسونگ تبدیل شده‌ بود. غول کره‌ای پس از اثبات وجود مشکلاتی در برخی از گوشی‌های تولیدی و انفجار یا آتش گرفتن آن‌ها، تولید نوت ۷ را متوقف کرد.

پس از انجام بررسی‌هایی توسط سامسونگ، از اشکالاتی در فرایند تولید باتری‌های اولیه‌ی Note 7 و فشرده شدن گوشه‌های باتری به‌عنوان دلیل آتش گرفتن آن‌ها یاد شد. البته پس از تعویض باتری‌ها، برخی از گوشی‌های مجهز به باتری‌های تعویض‌شده هم دچار آتش‌سوزی شدند که این‌بار از نبود نوارهای عایق یا صدمه دیدن آن‌ها توسط ذرات کوچک و برنده‌ی فلز به‌عنوان دلیل آتش‌سوزی‌ها نام برده‌ شد.

 

گلکسی نوت ۷

کره‌ای‌ها برای پیش‌گیری از تکرار چنین مشکلاتی، فرایندی هشت مرحله‌ای برای نظارت بر باتری‌ها ایجاد کردند که به ادعای آن‌ها «به‌مراتب فراتر از استانداردهای کنونی صنعت موبایل است». دی‌جی کو، مدیر بخش کسب‌وکار موبایل Samsung ماه پیش گفته‌ بود:

باتری موجود در گلکسی نوت ۹ از گذشته ایمن‌تر است. دیگر نیازی نیست که کاربران در رابطه با باتری‌های [گوشی‌شان] نگران باشند.

در واکنش به واقعه‌ی آتش‌ گرفتن Galaxy Note 9، کره‌ای‌ها طی بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند:

 سامسونگ در رابطه با ایمنی مشتریان بسیار جدی است و ما برای حفظ کیفیت میلیون‌ها دستگاه از خانواده‌ی گلکسی که در ایالات‌ متحده مورد استفاده قرار می‌گیرند، تلاش می‌کنیم. سامسونگ گزارش‌ مشابه دیگری در رابطه با گلکسی نوت ۹ دریافت نکرده و در حال حاضر در حال بررسی مسئله هستیم.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment