تازه های فناوری

سامسونگ تنها تامین کننده‌ نمایشگر OLED گوشی‌های آیفون نخواهد بود

شنبه, 01 ارديبهشت 1403

براساس آخرین خبرها، سامسونگ تنها تأمین کننده‌ی نمایشگر OLED برای گوشی‌های آیفون اپل نخواهد بود. 

سال گذشته‌‌ی میلادی با معرفی آیفون ۱۰ اپل، شاهد تغییری بزرگ در طراحی گوشی‌های آیفون با نمایشگر بدون حاشیه بودیم. کوپرتینونشین‌ها مجبور شدند به‌جای استفاده از نمایشگر LCD، از نمایشگر OLED برای طراحی آیفون جدید استفاده کنند. از آنجایی که در آن زمان، سامسونگ تنها تأمین‌ کننده‌ی نمایشگر OLED اپل بود، از تغییر رویه‌ی اپل در طراحی گوشی‌های آیفون استقبال کرد.

براساس گزارش‌های متعدد منتشرشده از منابع خبری مختلف، ظاهراً اپل برای تأمین نمایشگر OLED، به دنبال شرکت‌های دیگری نیز بوده است و از همان ابتدا قصد نداشته است که تأمین کل نمایشگر OLED‌ مورد نیاز خود را به سامسونگ بسپارد. خبرهایی منتشر شد که اپل قصد دارد تأمین بخشی از نمایشگر اولد را به ال‌جی بسپارد و و ابستگی صددرصدی خود را از سامسونگ دیسپلی کاهش دهد. 

ال جی

 

براساس آخرین خبرهای منتشرشده از سوی The Investor و ET News، مشخص شد که اپل تأمین بخشی از نمایشگر اولد را در نهایت به ال‌جی سپرده است. این منابع خبری تأیید کرده‌اند که ال‌جی دیسپلی، دومین تأمین‌کننده‌ی نمایشگر OLED برای گوشی‌های هوشمند آیفون جدید است. پیشتر نیز گفته شده بود که ال جی دیسپلی دومین تأمین‌کننده نمایشگرهای OLED آیفون می‌شود. 

اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اپل، بر درآمد حاصل از فروش نمایشگر OLED تاثیرگذار خواهد بود. نسل ششم نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED ال‌جی بعد از گذراندن تست‌های کنترل کیفیت اپل و عبور از استانداردهای سخت و دقیق این شرکت، بالاخره توانستند تاییدیه و نظر مثبت کوپرتینونشین‌ها را جلب کنند. ال‌جی دیسپلی در حال حاضر در تلاش است تا برای تولید بخشی از نمایشگر OLED‌ اپل، کارخانه‌ی E6 خود را آماده و تجهیز کند. جزئیات بیشتری در مورد زمان آغاز تولید نمایشگر OLED توسط ال‌جی ارائه نشده است. همچنین مشخص نیست که دقیقاً ال‌جی قرار است برای کدام‌یک از مدل‌های گوشی آیفون، نمایشگر OLED مورد نیاز را تامین و تولید کند. هرچند پیشتر گفته شده بود که ال جی نمایشگر آیفون ۶.۱ اینچی اپل را تأمین می‌کند. حتی حجم تولید نیز در آخرین گزارش‌ها به‌صورت دقیق مشخص نشده است. 

انتظار می‌رود سامسونگ حدود ۲۲ میلیارد دلار درآمد، از فروش نمایشگر OLED به اپل در سال ۲۰۱۸ کسب کند. اگر ال‌جی، تأمین بخشی از نمایشگر اولد را برعهده بگیرد، قطعا بر درآمد سامسونگ حاصل از فروش نمایشگر به اپل کاسته خواهد شد. از سوی دیگر، وقتی اپل مهر تأییدی بر کیفیت نمایشگرهای ال‌جی بزند، سایر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند نیز ممکن است با توجه به استانداردهای دقیق اپل برای نمایشگر، به‌سمت خرید نمایشگر از ال‌جی متمایل شوند. این مسأله نیز می‌تواند مجدداً تاثیر مضاعفی بر فروش سامسونگ دیسپلی داشته باشد. 

سامسونگ در اوائل سال جاری، با اعتماد به نفس اعلام کرد که این شرکت مشتریان خودش را دارد و کاهش فروش آیفون ۱۰ تاثیر قابل‌توجهی بر درآمد سامسونگ نداشته است. باید ببینم آیا ادعای سامسونگ درست بوده است یا خیر، و آیا ال‌جی دیسپلی می‌تواند تهدیدی برای سامسونگ محسوب شود یا خیر. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment