تازه های فناوری

نوکیا 7.1 با پشتیبانی از HDR10 و پردازنده‌ی اسنپدراگون 636 معرفی شد

سه شنبه, 28 فروردين 1403

طبق وعده‌ی پیشین نوکیا، این شرکت امروز از نوکیا ۷.۱ رونمایی کرد؛ دستگاهی که در کنار طراحی زیبا، از قیمت مقرون به‌صرفه‌ای برخوردار است. 

HMD Global، شرکتِ مادر نوکیا امروز از نسل جدید گوشی نوکیا ۷ با نام نوکیا ۷.۱ رونمایی کرد که بازار میان‌رده‌ها را هدف قرار می‌دهد.

نوکیا ۷.۱ دارای صفحه‌نمایشی با بریدگی بالای نمایشگر است که رزولوشن ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ را در اندازه‌ای ۵.۸۴ اینچی ارائه می‌کند. محافظت از این نمایشگر برعهده‌ی پوشش گوریلا گلس ۳ است تا خیال کاربران تاحدودی از بابت خط و خش راحت باشد. با این حال، نکته‌ی مهم درباره‌ی این صفحه‌نمایش، پشتیبانی آن از فناوری HDR10 است که  در گوشی‌های میان‌رده به ندرت دیده می‌شود؛ افزون بر این، امکان تبدیل آنی محتوای ویدیویی HDR به SDR نیز وجود دارد.

قدرت‌بخش نوکیا ۷.۱ نیز پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ از شرکت کوالکام است که در کنار رم ۳ و ۴ گیگابایتی (به‌انتخاب کاربر) و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی به انجام فرامین کاربر می‌پردازد؛ با این اوصاف، اگر از افرادی هستید که به حافظه‌ی ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارید، نوکیا امکانی را فراهم کرده تا از طریق درگاه حافظه‌ی جانبی MicroSD، به‌فضای ذخیره‌سازی بیشتری دسترسی پیدا کنید.

Nokia 7.1

نوکیا برای دوربین سلفی این دستگاه، سنسور ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 را در نظر گرفته که در کنار پشتیبانی از هوش مصنوعی، امکان قفل‌گشایی دستگاه از طریق شناسایی چهره را فراهم می‌کند. در قسمت پشتی دستگاه نیز دوربین دوگانه‌ای قرار گرفته که از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.8 و سنسور ۵ مگاپیسکلی مونوکروم بهره می‌برد. نکته‌ی مهم درباره‌ی سنسور دوربین پشتی Nokia 7.1، استفاده از فناوری نوری زایس است که در کنار ویژگی‌های نرم‌افزاری جذابی نظیر حالت «Bothie»، قابلیت‌های جذابی را در اختیار عشاق عکاسی قرار می‌دهد.

توان سخت‌افزار فوق توسط باتری ۳۰۶۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که‌ به‌واسطه‌ی استفاده از درگاه USB-C، از فناوری نوین شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند؛ طبق ادعای فنلاندی‌ها، باتری این دستگاه در مدت زمان ۳۰ دقیقه از ۰ به ۵۰ درصد می‌رسد.

در قسمت نرم‌افزار نیز نوکیا از نسخه‌ی ۸.۱ اندروید موسوم به اوریو استفاده کرده است؛ با این وجود، باتوجه به اینکه نوکیا ۷.۱ جزو برنامه‌ی اندروید وان است، کاربران می‌توانند در ماه نوامبر این گوشی را به‌ نسخه‌ی تازه‌منتشرشده‌ی اندروید ۹ به‌روزرسانی کنند؛ عضویت در برنامه‌ی اندروید وان پشتیبانی نرم‌افزاری ۲ ساله و پشتیبانی امنیتی ۳ ساله را به‌همراه دارد.

Nokia 7.1

تمامی ویژگی‌های نام‌برده شده در بدنه‌ای شیشه‌ای با فریمی آلمینیومی قرار گرفته که جلوه‌ای جذاب به دستگاه می‌بخشد.

امکان پیش‌خرید این دستگاه از فردا فراهم خواهد شد و خریداران می‌توانند از تاریخ ۶ آبان به نوکیا ۷.۱ دسترسی پیدا کنند. نسخه‌ی پایه‌ی این دستگاه با رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی قیمتی ۳۴۹ دلاری در ایالات متحده خواهد داشت؛ این در حالی است که نسخه‌ی یادشده و مدل دیگر با سخت‌افزار قوی‌تر به‌ترتیب ۳۱۹ و ۳۴۹ یورو در اروپا قیمت‌گذاری شده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند این دستگاه را در رنگ‌های سرمه‌ای براق و استیل براق تهیه کنند.

مشخصات فنی نوکیا 7.1
عرضه
معرفی 2018، اکتبر
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (اکتبر 2018)
نمایشگر
نوع IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 5.84 اینچ (~79.9% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل، 18.7:9 (~432 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 3
بدنه
ابعاد 149.7 در 71.2 در 8 میلی‌متر
وزن 160 گرم
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)
پلتفرم
سیستم‌عامل - اندروید 8.1 (اوریو) - برنامه‌ ریزی شده برای ارتقاء به اندروید 9.0 (پای) - اندروید وان
تراشه Qualcomm SDM636 Snapdragon 636
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای 1.8 گیگاهرتز Kryo 260
پردازنده گرافیکی Adreno 509
حافظه
درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 400 گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 4 گیگابایت رم یا 32 گیگابایت، 3 گیگابایت رم
دوربین
اصلی دوگانه: 12 مگاپیکسل (1.28 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، f/1.9) 5 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.4، سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها لنز زایس، فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
ویدیو 2160p@30fps، 1080p@30fps (لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی)
سلفی 8 مگاپیکسل، 24 میلی‌متری، f/2.0
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری بله
  - لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3060 میلی آمپر ساعت
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
  - شارژ سریع باتری 9V/2A 18W - پخش‌کننده‌ی MP4/H.264 - پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/eAAC+/FLAC - ویراستار عکس و فیلم - نمایش‌دهنده‌ی اسناد
شبکه
فناوری GSM / CDMA / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، WiFi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
NFC بله
رادیو رادیو اف‌ام
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، OTG
متفرقه
رنگ‌ها سورمه‌ای، خاکستری تیره
محدوده قیمت حدود 350 یورو

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment