تازه های فناوری

سامسونگ رکورد کسب سود فصلی را شکست

جمعه, 31 فروردين 1403

هرچند گلکسی اس ۹ سامسونگ فروش ناامید‌کننده‌ای در بازار داشت؛ اما غول کره‌ای به‌ تازگی اعلام کرد که رکورد کسب سود فصلی را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ شکسته است. 

سامسونگ در بهار ۱۳۹۷ (سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ میلادی) به دلیل فروش پایین گلکسی اس ۹، عملکردی ناامید‌کننده‌ در بخش مالی از خود نشان داد؛ اما به‌ نظر می‌رسد این ناکامی مقطعی بوده است. این شرکت روز پنجشنبه با انتشار انتظارات مالی خود برای پاییز ۱۳۹۷ (سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸)، اعلام کرد که در این بازه‌ی زمانی موفق به شکستن رکورد خود در کسب سود فصلی شده است.

غول کره‌ای در تابستان ۱۳۹۷ (سه‌ماهه‌ی منتهی به سپتامبر) از مجموع درآمد ۶۵ تریلیون وون (۵۷.۵ میلیارد دلار)، ۱۷.۵ تریلیون وون (۱۵.۵ میلیارد دلار) سود عملیاتی به‌ دست آورده است. این مقدار نشان‌دهنده‌ی  ۲۰ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و نزدیک به ۱۲ درصد بیشتر از رکورد پیشین سود فصلی در سه‌ماهه‌ی نخست امسال است.

 

46.jpg

 

سامسونگ تا پیش از انتشار کامل گزارش مالی، جزئیات عملکرد کسب‌وکارهای خود را به تفکیک اعلام نمی‌کند. در نتیجه برای کسب اطلاع از اینکه کدام واحد از شرکت در کسب این سود نقش بیشتری داشته است، باید قدری بیشتر منتظر بمانیم. با فروش ناامیدکننده‌ی گلکسی اس ۹، قطعاتی نظیر نمایشگر و حافظه احتمالاً عامل اصلی رکوردشکنی سامسونگ بوده‌اند.

سه‌ماهه‌ی سوم سال معمولاً زمان مهمی برای عرضه‌ی دستگاه‌های جدید محسوب می‌شود. اپل در این بازه‌ی زمانی، دو مدل آیفون جدید عرضه کرده که تأمین موجودی نمایشگرهای OLED آن‌ها برعهده‌ی سامسونگ است. در نتیجه، آیفون‌های جدید اپل به احتمال فراوان در افزایش سود سامسونگ تاثیرگذار بوده‌اند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment