تازه های فناوری

مدیرعامل ال جی موبایل: این واحد سال آینده به کمک 5G به سودآوری خواهد رسید

پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

مدیرعامل ال‌جی موبایل بر این باور است که این واحد با وجود ضرردهی متوالی، سال آینده می‌تواند به لطف فناوری 5G به بخشی سودآور تبدیل شود.

پیش‌بینی‌های اخیر مالی حاکی از آن هستند که سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، فصلی به‌شدت بد برای ال‌جی موبایل بوده است. متأسفانه، عمکرد ضعیف واحد موبایل ال‌جی کماکان ادامه دارد و انتظار می‌رود که ضرر این بخش تا پایان سال میلادی جاری به ۴۰۰ میلیون دلار برسد. اما با این وجود، هوانگ جنگ هوان، مدیرکل و  مدیرعامل ال‌جی موبایل بر این باور است که این وضعیت به‌زودی تغییر خواهد کرد.

هوانگ پس از معرفی ال‌جی وی ۴۰ تین‌کیو در جمع خبرنگاران مدعی شد که ال‌جی یکی از تنها دو یا سه شرکتی محسوب می‌شود که در حال حاضر برای آغاز به کار نسل بعدی شبکه‌های موبایل، قادر به عرضه‌ی به موقع گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G است. وی امید دارد که این مسئله منجر به افزایش فروش گوشی هوشمند در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ شود و متعاقب آن آگاهی عمومی از برند ال‌جی نیز افزایش پیدا کند. براساس ادعای مدیرعامل ال‌جی، هنگامی که تمام این عوامل با یکدیگر ترکیب شوند، تغییر وضعیت در طول سال آینده محتمل خواهد بود.

 

57.jpg

 

ال‌جی در ماه آگوست اعلام کرد که در همکاری با اسپرینت قصد دارد نخستین گوشی سازگار با نسل پنجم شبکه‌ی موبایل را برای این اپراتور آمریکایی تولید کند. در حال حاضر جزئیات بسیار کمی درباره‌ی این گوشی هوشمند وجود دارد و تنها می‌دانیم که در ۶ ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. با این حال، اسپرینت به‌تازگی تأیید کرد که این دستگاه از طراحی «خیره‌کننده» و «متفاوتی» برخوردار خواهد بود. این مسئله بدین معنی است که گوشی یادشده صرفاً مدلی ارتقایافته از وی ۴۰ تین‌کیو یا دیگر دستگاه‌های فعلی ال‌جی نخواهد بود.

با توجه به ضرر تقریبا ۴۰۰ میلیون دلاری ال‌جی در سال ۲۰۱۸، فعلا باید با دیده‌ی شک و تردید به ادعاهای مطرح‌شده نگریست. زیرا به هر صورت، ال‌جی به‌منظور رسیدن به سوددهی باید به‌نحو قابل ملاحظه‌ای هزینه‌ها را کاهش یا فروش گوشی‌هایش را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد. با این حال، وقوع هر اتقاقی امکان‌پذیر است و تنها زمان صحت ادعاهای مدیرعامل ال‌جی موبایل را تأیید خواهد کرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment