تازه های فناوری

همکاری سامسونگ و گوگل برای توسعه‌ نسخه اندروید مخصوص گوشی تاشدنی

جمعه, 10 فروردين 1403

براساس آخرین گزارش‌ها، سامسونگ برای توسعه نسخه‌ی اندروید مخصوص گوشی هوشمند تاشدنی خود وارد همکاری جدیدی با گوگل می‌شود.

براساس آخرین گزارش بلومبرگ، سامسونگ سخت در تلاش است تا اولین گوشی هوشمند تاشدنی خود را به بازار جهانی عرضه کند. از آنجایی که گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ در مراحل نهایی توسعه‌ی خود قرار دارد؛ کره‌ای‌ها وارد مذاکرات جدیدی با گوگل شده‌اند تا نسخه‌ی اختصاصی اندروید مخصوص گوشی هوشمند تاشدنی را توسعه دهد. 

پیشتر گفته شده بود که سامسونگ دو نمونه‌ی اولیه از گوشی هوشمند تاشدنی خود تولید کرده است که در یکی از آن‌ها گوشی تاشدنی به‌صورت افقی و در دیگری به‌صورت عمودی تا می‌شود. با توجه به اینکه سامسونگ کدام نمونه‌ی اولیه را انتخاب می‌کند، وضعیت طراحی نهایی رابط کاربری مشخص خواهد شد. گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که کدنام این گوشی هوشمند Winner است. 

گوشی هوشمند تاشدنی

سال‌ها است که سامسونگ در مورد معرفی گوشی هوشمند تاشدنی صحبت می‌کند. دی‌جی‌کو، مدیرعامل سامسونگ ماه گذشته اعلام کرد که گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ می‌تواند در حالت کاربری به‌عنوان تبلت نیز مورد استفاده قرار گیرد. کاربران می‌توانند از این گوشی هوشمند با  قابلیت‌های چندوظیفه‌ای استفاده کنند و در صورت نیاز آن را در ابعاد یک گوشی هوشمند قابل‌حمل مورد استفاده قرار دهند. همچنین دی‌جی کو در صحبت‌های خود اعلام کرد:

ما واقعا به یک گوشی هوشمند تاشدنی نیاز داریم و نظر من هم در مورد تولید چنین محصولی مثبت است.

دی‌جی کو معتقد است که گوشی هوشمند تاشدنی بازار خوبی خواهد داشت. وی با اطمینان اعلام کرد که محبوبیت چنین گوشی‌ هوشمندی در بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت. براساس گزارش بلومبرگ، برای آنکه وزن دستگاه نهایی سنگین نشود، گوشی تاشدنی احتمالا نیاز به باتری کوچکتری از نظر ابعاد نسبت به سایر محصولات سامسونگ خواهد داشت. ظاهرا نمونه‌ی اولیه‌‌ گوشی تاشدنی سامسونگ با نمایشگر بزرگ‌تر، وزنی بیش از ۲۰۰ گرم داشته است.

گوشی هوشمند تاشدنی

گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ از نمایشگر مبتنی بر لولا بهره می‌برد که به باز و بسته شدن گوشی کمک می‌کند. بلومبرگ در گزارش خود به آزمایش‌های دوام که اخیرا روی این لولا انجام شده است، اشاره می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که در محصول نهایی که به تولید انبوه می‌رسد نیز این لولا به‌کار برده شود یا خیر.

سامسونگ پیشتر اعلام کرده بود که گوشی هوشمند تاشدنی خود را در سال ۲۰۱۸ به‌صورت رسمی معرفی می‌کند؛ اما بعدا اعلام کرد که زمان رونمایی به سال ۲۰۱۹ تعویق افتاده است. البته در خبر دیگری که در ماه سپتامبر منتشر شد، دی‌جی کو به‌صورت اتفاقی اعلام کرد که اوایل ماه نوامبر از گوشی هوشمند تاشدنی این شرکت رونمایی خواهد کرد. گوشی تاشدنی سامسونگ تا پایان سال میلادی عرضه خواهد شد. 

پیشتر گفته شده بود که هواوی قصد دارد گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر را پیش از سامسونگ عرضه کند. هواوییکی از رقبای Samsung است که قصد دارد گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر خود را زودتر از کره‌ای به بازار معرفی و عرضه کند. شیائومی و اوپو وارد عرصه رقابت تولید گوشی‌ انعطاف‌پذیر می‌شوند. باید ببینیم در نهایت کدام شرکت می‌تواند پیش از بقیه گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر و تاشدنی خود را به بازار عرضه کند. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment