تازه های فناوری

کالبدشکافی آیفون XR و نگاهی به باتری آن

جمعه, 31 فروردين 1403

آیفون XR با ظاهری الهام‌گرفته از آیفون X عرضه شد. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر با باتری این گوشی آشنا شویم.

اکنون آیفون XR به‌طور رسمی عرضه شده است و منتظر کالبدشکافی آن و دیدن قطعات داخلی آن هستیم. اولین ویدئو از کالبدشکافی آیفون XR توسط یک گروه آلمانی در یوتیوب منتشر شد؛ در حالی که گروه معروف ifixit نیز مشغول انجام بررسی‌های خود از درون این گوشی است که شامل چند عکس از طریق اشعه ایکس می‌شود.

در هر حال اکنون آیفون XR کالبدشکافی شده و قطعات آن از هم جدا می‌شود و می‌توانیم تغییرات سخت‌افزاری آن را نسبت به نسل های پیشین ببینیم.

آیفون XR در طراحی پنل جلو مانند آیفون X و در طراحی پنل پشتی شبیه آیفون 8 است؛ باتری این گوشی همانند آیفون 8، مستطیلی‌شکل است. این باتری می‌تواند ۱۱/۱۶ ساعت مکالمه را پشتیبانی کند که این مقدار بیشتر از آیفون XS با ۱۰/۱۳ ساعت و آیفون 8 پلاس با ۱۰/۲۸ ساعت بوده و از آیفون XS مکس با ۱۲/۰۸ ساعت کمتر است.

آیفون XR همچنین دارای صفحه‌نمایش کوچکتر، از نوع LCD در مقابل صفحه‌ی بزرگتر از نوع OLED آیفون XS و XS مکس است. انتظار عمر باتری خوبی از این گوشی می‌رود.

هیچ مورد شگفت‌انگیز دیگری در مورد باتری آیفون ۱۰ آر وجود ندارد. شکستن شیشه‌ی پشتی این گوشی به معنای جایگزین کردن تمام شاسی آن است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment