تازه های فناوری

لانچر اندروید مایکروسافت از ویژگی سلامت دیجیتال برخوردار می‌شود

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مایکروسافت به لانچر اندروید خود، ویژگی سلامت دیجیتال را اضافه می‌کند. توسعه‌ی لانچر مایکروسافت ادامه دارد.

مایکروسافت، ویژگی سلامت دیجیتال (Digital Health) را به اپلیکیشن لانچر اندرویدی اضافه می‌کند. در حالی کهگوگل، ویژگی مشابهی را به اندروید پای افزوده است، لانچر اندرویدی مایکروسافت نیز از قابلیت‌های جدیدی برخوردار می‌شود.

کاربران اندرویدی به کمک این ویژگی جدید می‌توانند ردیابی کنند که برای چه مدت زمانی از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کرده‌اند. کاربران می‌توانند مدت زمان فعال بودن نمایشگر،‌ میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها و مدت زمانی که گوشی هوشمند در حالت قفل‌شده و غیرفعال قرار داشته است را متوجه شوند.  

لانچر اندرویدی مایکروسافت از اندروید ۴.۲ و بالاتر پشتیبانی می‌کند و به‌همین دلیل کاربران اندرویدی بسیاری می‌توانند از ویژگی سلامت دیجیتال برخوردار شوند. آخرین به‌روز‌رسانی نسخه‌ی لانچر مایکروسافت ۵.۱، شامل یکپارچه‌سازی To-Doو Sticky Notes می‌شود و به کاربر کمک می‌کند تا بتواند مسئولیت‌ها‌ و یادداشت‌های خود را از این برنامه‌ها همگام‌سازی کند.

همچنین، مایکروسافت در حال توسعه و اضافه‌کردن امکان پشتیبانی از «Hey Cortana» در لانچر اندرویدی است تا کاربران بتوانند از دستیار دیجیتالی در لانچر اندرویدی خود استفاده کنند. زک بودن در حساب توییتری خود به  لانچر اندرویدی مایکروسافت نسخه‌ی ۵.۱ اشاره کرد: 

لانچر مایکروسافت ۵.۱ از ویژگی سلامت دیجیتال (Digital Health)‌ برخودار می‌شود.

زک بودن، ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸

در سال گذشته‌‌ی میلادی، مایکروسافت به‌صورت پیوسته در حال به‌روزرسانی لانچر اندرویدی خود بوده است تا به غول نرم‌افزاری کمک کند تا بتواند اندروید را به‌عنوان نسخه‌ی موبایلی ویندوز بپذیرد. در اوایل سال جاری میلادی، مایکروسافت ویژگی‌هایی برای اعضای خانواده معرفی کرد. همچنین گفته شد که لانچر اندروید مایکروسافت از نام و ظاهر جدیدی برخوردار می‌شود. موضوع یکپارچه‌شدن تایم لاین ویندوز ۱۰ با مایکروسافت لانچر مطرح شد. ویژگی تایم لاین ویندوز ۱۰ به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند فعالیت‌هایی را که روی دسکتاپ آغاز کرده‌اند، روی گوشی هوشمند خود ادامه دهند. نسخه‌ی بتای لانچر مایکروسافت ۵.۱، در گوگل‌پلی استور در دسترس کاربران قرار دارد و طی هفته‌های آتی در دسترس کلیه‌ی کاربران قرار خواهد گرفت. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment