تازه های فناوری

مایکروسافت گوشی تاشدنی اندرومدا را سال ۲۰۱۹ معرفی می‌کند

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

مایکروسافت سال آینده اولین گوشی هوشمند تاشدنی و ویندوزی‌اش را مبتنی بر پروژه‌ی اندرومدا معرفی و روانه بازار می‌کند.

 

از آخرین‌باری که خبری از گوشی هوشمند تاشدنی اندرومدا مایکروسافت شنیده شد، چندین ماه می‌گذرد. بااین‌حال، اخیراً در کتابی به‌نام «زیر سطح» (Beneath a Surface) گفته شده این شرکت ما را در سال ۲۰۱۹ با دستگاه نوآورانه‌اش غافلگیر می‌کند. در این کتاب، اطلاعات جالبی از قابلیت‌های هیبریدی این دستگاه ذکر شده است.

در کتاب «زیر سطح» از تبلتی سخن به‌میان آمده که هنگام تاشدن مثل گوشی هوشمند عمل می‌کند. مایکروسافت در این دستگاه از سیستم‌عامل از رده خارج ویندوزفون استفاده نخواهد کرد. آن‌گونه که در خبرها شنیده می‌شود، در این دستگاه از ویندوزی کامل به‌همراه اصلاحاتی اندک استفاده می‌شود.

همچنین در کتاب مذکور، به دستگاه‌های دیگر Microsoft در سال ۲۰۱۹ اشاره شده است. ازجمله‌ی این دستگاه‌ها می‌توان به کنسول ایکس‌باکس جدید، سری جدید لپ‌تاپ‌های سرفیس با تراشه AMD به‌جای اینتل، سرفیس مانیتور و دستگاهی برای رقابت با آیپد پرو ۱۲.۹اینچی با درگاه USB-C و لبه‌های گرد صفحه اشاره کرد.

Andromeda درحقیقت نوعی پروژه‌ی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که مایکروسافت مدت‌ها است روی آن کار می‌کند. در بخش نرم‌افزاری، مایکروسافت به‌دنبال ساخت نسخه‌ی جدیدی از ویندوز 10 برای استفاده روی گوشی‌های هوشمند است. این نسخه‌ی ویندوز 10 اندرومدا نام‌گذاری شده است. در بخش سخت‌افزاری، نیز مایکروسافت قصد دارد دستگاه‌های مختلفی مبتنی بر سیستم‌عامل اندرومدا ایجاد و روانه‌ی بازار کند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment