تازه های فناوری

Google Hangouts در سال ۲۰۲۰ از دسترس کاربران خارج می‌شود

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

سال ۲۰۱۹ میلادی، آخرین سالی است که کاربران می‌توانند به اپلیکیشن Google Hangouts دسترسی داشته باشند. این سرویس سال ۲۰۲۰ متوقف خواهد شد. 

 

گوگل تایید کرد که کاربران تنها می‌توانند تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از Google Hangouts استفاده کنند. گوگل قصد دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی این اپلیکیشن را حذف کند.

براساس اعلام یکی از منابع آگاه با برنامه‌های داخلی گوگل، این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی، Google Hangouts را متوقف کند. گوگل ضمن تایید این خبر، هنوز زمان حذف اپلیکیشن را مشخص نکرده است. البته با توجه به اینکه گوگل عملا از بیش از یک سال قبل، توسعه‌‌ی ‌برنامه را متوقف کرده بود، انتظار آن می‌رفت که چنین تصمیمی بگیرد و شنیدن خبر حذف برنامه چندان تعجب‌آور نیست.

Hangouts Chat

بهار سال گذشته‌ی میلادی، گوگل با محوریت نام تجاریHangouts، سرویس‌های Hangouts Chat و Hangouts Meet را برای کاربردهای سازمانی معرفی کرد. اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ گفته شد که گوگل برای رقابت با iMessage سرویس پیام رسان چت را می‌سازد. همان زمان مشخص شد که با توجه به مسایل مربوط به Allo، گوگل کاربران خود را به سمت استفاده از سرویس چت RCS و Android Messages سوق داده است.  

با توجه به برنامه‌ریزی گوگل برای عدم توسعه و حذف احتمالی این اپلیکیشن، بسیاری از کاربران نیز دیگر تمایلی به استفاده از برنامه ندارند و آن را ترک کرده‌اند. با این وجود، هنگ‌اوتز هنوز هم گزینه‌ی خوبی برای چت در جیمیل تحت وب است و کماکان کاربران می‌توانند این اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی استور دانلود کنند. برخی کاربران در بخش نظرسنجی اعلام کرده‌اند که برنامه مشکلات و باگ‌هایی دارد که می‌تواند نشانه‌ای از گذشتن تاریخ کاربرد آن باشد.

همان‌طور که گفته شد، هنگ‌اوتز به‌عنوان علامت تجاری در Hangouts Chat و Hangouts Meet و در G Suite فعال است. هنگ‌اوتز چت اپلیکیشن ارتباط گروهی قابل مقایسه با اسلک است و هنگ‌اوتز میت نیز پلتفرمی برای برگزاری جلسات ویدئویی است. در ابتدای سال جاری میلادی نیز، Google Voice calling که در ابتدا سرویسی مستقل بود و سپس به مدت طولانی در Hangouts ادغام شد، مجددا به اپلیکیشن بازطراحی‌شده منتقل گردید. 

جالب است بدانید به‌رغم پیش‌بینی‌ها، هنگ‌اوتز یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی است که پشتیبانی از قابلیت‌هایMMS و RCS جدید را در Android Auto همراه با اندروید مسیج و واتساپ دریافت کرده است. 

اسکات جانستون از گوگل اعلام کرد که مانتین‌ویویی‌ها برنامه‌ی زمان‌بندی‌شده‌ی مشخصی برای حذف هنگ‌اوتز مشخص نکرده‌اند. وی اعلام کرده است که کاربران هنگ‌اوتز می‌توانند در آینده از Hangouts Chat و Hangouts Meet که محصولاتی برای کاربردهای سازمانی هستند و می‌توانند نیازهای مختلفی را برآورده کنند، استفاده کنند. اسکات برای اولین بار تایید کرد که Hangouts Classic که موضوع مورد بحث این گزارش است، درنهایت متوقف خواهد شد. 

بروزرسانی هنگ‌اوتس اندروید

درعین حال، منبع دومی نیز گزارش‌های اولیه در مورد حذف هنگ‌اوتز را تایید کرد و اعلام کرد که این تصمیم‌گیری‌ها، داستان هنگ‌اوتز را به پایان خواهد برد. اسکات جانسون در مورد خبرهای مطرح‌شده درباره‌ی هنگ‌اوتز نظر خود را به‌صورت شفاف اعلام کرد:

سلام hallstephenj@، من هنوز از هنگ‌اوتز استفاده می‌کنم و گزارش منتشرشده در مورد هنگ‌اوتز بسیار ضعیف و تنها بخشی از اصل ماجرا را نشان می دهد. گوگل هنوز تصمیم مشخصی در مورد زمان حذف هنگ‌اوتز نگرفته است. کاربران Hangouts می‌توانند از برنامه‌های به‌روز‌رسانی‌شده‌ی Hangouts Chats و Hangouts Meet استفاده کنند. منبع خبر، اطلاعات نادرستی را ارائه کرده است و شما می‌‌توانید از نسخه‌های ارتقاءیافته‌ی هنگ‌اوتز استفاده کنید.

- اسکات جانستون، اول دسامبر ۲۰۱۸

 ۱- با توجه به اینکه از جزئیات اطلاعی ندارم، نمی‌توانم نظری در مورد منبع خبر بدهم. بخشی از گزارش، مخاطب را به‌سمت نتیجه‌گیری نادرست سوق می‌دهد و تنها با نیمی از داستان آشنا می‌شود. کاربران Hangouts می‌توانند از نسخه‌های چت و میت استفاده کنند. 

اسکات جانسون، اول دسامبر ۲۰۱۸

۲- این احتمال وجود دارد که در نهایت گوگل تنها نسخه‌ی کلاسیک هنگ‌اوتز را متوقف کند و این به‌معنی توقف پشتیبانی از تمام سرویس‌های موجود نیست. 

- اسکات جانستون، اول دسامبر ۲۰۱۸

 

خبرگزاری که این خبر را منتشر کرده بود، در پاسخ اسکات نوشته است: 

ما احترام زیادی برای تیم کاری و محصولات شما قابل هستیم. این گزارش به‌معنی نادیده گرفتنHangouts Chat / Meet نیست. 

- استفان هال- اول دسامبر ۲۰۱۸

بیش از یک سال است که هنگ‌اوتز، آپدیتی دریافت نکرده است و در مسیر خارج شدن از دسترس قرار دارد. تعداد کاربرانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، هر روز کاهش پیدا می‌کند. Google در تلاش بوده است تا جایگزین خوبی برای پیام‌رسان Allo در اختیار کاربران قرار بدهد و حمایت از چت RCS می‌تواند یکی از دلایل این موضوع باشد؛ باید ببینیم در ادامه گوگل چه مسیری را طی خواهد کرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment