تازه های فناوری

دادگاه اپل و کوالکام ۲۶ فروردین برگزار می‌شود

شنبه, 01 ارديبهشت 1403

مناقشه اپل و کوالکام بر سر حق ثبت اختراع، همچنان ادامه دارد و طبق آخرین خبر‌ها دادگاهی که مسئول رسیدگی به این پرونده است، تاریخ داد‌رسی را تعیین کرده است.

 

پس از آنکه اپل و کوالکام در مذاکرات خود بر سر حق پرداخت پتنت‌ها به نتیجه نرسیدند، راهی دادگاه شدند تا اختلاف خود را به این شکل حل‌وفصل کنند. یک قاضی فدرال در سن‌دیگو، تاریخ برگزاری جلسه دادرسی را ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ تعیین کرده است. کوالکام قصد داشت جلسه داد‌رسی در ماه فوریه انجام شود، اما قاضی اعلام کرد که به دلیل زمان‌بندی‌های دادگاه و پیچیدگی‌‌های پرونده، این تاخیر لازم است. البته شایعاتی در مورد حل‌وفصل شدن این موضوع بین دو شرکت به گوش می‌رسید، اما اپل بار‌ها تاکید کرده که هیچ مذاکره‌ای در حال انجام نیست و دو طرف ماه‌ها است که ملاقاتی با‌هم نداشته‌اند.

اپل، کوالکام را به دریافت دو برابری حق ثبت اختراع متهم کرده است، به اعتقاد اپل کوالکام یک‌بار برای مجوز استفاده از پتنت‌های کوالکام و بار دوم در زمان فروش تراشه‌هایش به اپل از این شرکت پول دریافت کرده است. با این حال کوالکاماعلام کرده است که حق ثبت اختراعاتش جدای از کسب‌وکار فروش تراشه است و روش گواهی استفاده از پتنت‌هایش کاملا قانونی و درست است. آن‌ها حتی تا متوقف کردن فروش آیفون ۱۰ پیش رفته‌اند، اگرچه در حال حاضر این یک عمل کاملا نمادین است.

زمان‌بندی‌های موجود، پتانسیل شکل‌گیری یک در‌گیری پتنتی مانند مناقشات هفت‌ساله بین اپل و سامسونگ، را افزایش می‌دهد. به هر‌حال ممکن است اپل در این مبارزه یک متحد داشته باشد. شرکت FTC، قصد دارد در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۹۷ یک شکایت علیه کوالکام در مورد مسائل ضدرقابتی، مطرح کند. نتیجه‌ی این شکایت می‌تواند بر شانس کوالکام برای پبروزی در مقابل اپل، تاثیر‌گذار باشد. اگر شرکت FTC پیروز شود، کوالکام برای اثبات منصفانه بودن قوانین حقوقی خود در دادگاه سن‌دیگو، با مشکل مواجه خواهد شد. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment