تازه های فناوری

پرچمدار جدید آنر دوم بهمن رونمایی می‌شود

پنج شنبه, 30 فروردين 1403

آنر با انتشار اطلاعیه‌ای از معرفی گوشی پرچم‌دار جدیدش با روزنه‌ی دوربین سلفی صفحه‌نمایش در تاریخ دوم بهمن خبر داد.

 

شرکت آنر، برند زیرمجموعه‌ی هواوی قصد دارد در روز ۲ بهمن (مصادف با ۲۲ ژانویه) رویدادی در پاریس برگزار کند. در اطلاعیه‌ی آنر آمده این رویداد به‌منظور رونمایی محصولی جهانی برگزار می‌شود و این دستگاه به پردازنده‌ی پرچم‌دار هواوی، یعنی کرین 980 مجهز است. همان‌طورکه می‌دانید، این پردازنده در سری گوشی‌های پرچم‌دار میت 20 هواوی به‌کار می‌رود. کرین 980 تراشه‌ای ۶۴ بیتی هشت‌‌هسته‌ای با معماری ۷ نانومتری است که از یک NPU(واحد پردازش عصبی) دوگانه بهره می‌برد. علاوه‌براین‌، آنر اعلام کرده در صفحه‌نمایش این گوشی از سوراخی برای دوربین استفاده شده که در تصویر مشخص است. دوربین سلفی این دستگاه در گوشه‌ی بالا و چپ صفحه قرار گرفته و نمایشگر آن نیز لبه‌های گرد دارد. شعار رسمی این رویداد «نادیده را ببین» یا See The Unseen است. آنر از مدل دستگاهی که قرار است رونمایی شود حرفی به‌میان نیاورده؛ ولی می‌توان انتظار داشت این گوشی آنر ویو ۲۰ باشد که اولین گوشی‌ هوشمند آنر با صفحه‌نمایش دارای بریدگی گرد برای دوربین است.

مدیرعامل Honor پیش‌ازاین تأیید کرده بود گوشی‌های آنر ۱۱ و آنر ویو ۲۰ سال میلادی جاری رونمایی خواهند شد. ازآنجایی‌که آنر ویو 10 اواخر سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود، طرفداران این سری کم‌کم نگران معرفی‌نشدن مدل جدید آن می‌شدند. در هرصورت، از معرفی آنر مجیک 2 چندماهی بیشتر نمی‌گذرد و به‌نظر می‌رسد دلیل تأخیر در رونمایی Honor View 20 نیز همین باشد و این گوشی یک ماه دیرتر از زمان پیش‌بینی‌شده رونمایی خواهد شد. باتوجه‌به اینکه گوشی View 10 نیز در زمان معرفی از تراشه‌ی پرچم‌دار هواوی بهره می‌بُرد و نیز زمان برگزاری رویداد، می‌توان نتیجه گرفت آنر گوشی ویو ۲۰ را برای این رویداد آماده کرده است. البته گوشی آنر ۱۱ نیز با تراشه کرین 980 عرضه می‌شود؛ ولی این دستگاه تا اواسط سال ۲۰۱۹ رونمایی نخواهد شد؛ چراکه از زمان معرفی آنر ۱۰ در اردیبهشت (مِی) امسال، چندماهی بیشتر نمی‌گذرد. انتظار می‌رود آنر ویو ۲۰ علاوه‌بر بهره‌مندی از تراشه کرین 980، از صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر از مدل قبلی نیز استفاده کند که احتمالا چیزی در حدود ۶.۲ یا ۶.۳ اینچ خواهد بود. همچنین، می‌توان انتظار داشت که آنر برای این گوشی رم ۶ گیگابایتی به‌همراه اندروید 9 (پای) با نسخه نهم رابط کاربری اختصاصی اِموشن (Emotion) هواوی درنظر گرفته باشد.

چه این گوشی آنرو یو ۲۰ باشد و چه مدل دیگری، قطعا قدرتمندترین گوشی هوشمند معرفی‌شده‌ی آنر تابه‌امروز خواهد بود و تا زمان رونمایی آنر ۱۱ نیز در این جایگاه باقی می‌ماند؛ هرچند این دو گوشی مشخصات نسبتا یکسانی دارند. احتمالا حاشیه‌ی پایینی این گوشی بسیار نازک باشد و غیرازآن، نیز حاشیه‌ی دیگری در اطراف صفحه‌نمایش وجود نداشته باشد. همچنین، به‌احتمال فراوان آنر حسگر اثرانگشت این گوشی را در قسمت پشتی آن قرار دهد؛ مگر آنکه استفاده از حسگر یکپارچه‌شده با نمایشگر را شاهد باشیم. درهرصورت، گوشی ویو ۲۰ آنر به شکل درخورتوجهی ارزان‌تر از دستگاه‌های میت ۲۰، میت 20 پرو و میت ۲۰ پورشه دیزاین خواهد بود؛ همان‌گونه که برای نسل قبلی آن، یعنی میت 10 نیز به این شکل بود.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment