تازه های فناوری

مشخصات سنسور ۳۸ مگاپیکسل IMX607 منتسب به هواوی P30 پرو فاش شد

جمعه, 10 فروردين 1403

مشخصات سنسور ۳۸ مگاپیکسلی IMX607 سونی که انتظار می‌رود در گوشی هوشمند هواوی پی ۳۰ پرو مورد استفاده قرار گیرد، در شبکه اجتماعی ویبو چین فاش شد. 

 

یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی ویبو چین، که معمولا اطلاعاتی در مورد سنسورهای دوربین به‌اشتراک می‌گذارد و مشخصات سنسورهای مختلف را زودتر از موعد رونمایی فاش می‌کند، برخی مشخصات سنسور بعدیسونی IMX607 را فاش کرده است.

براساس برخی خبرهای غیررسمی، انتظار می‌رود گوشی هوشمند هواوی پی ۳۰ پرو با سنسور ۳۸ مگاپیکسلی IMX607 سونی به بازار عرضه شود. 

به‌نظر می‌رسد سنسور IMX607 سونی (Type 1/1.8) مسیر مشابه سنسور IMX600 را طی می‌کند. سال جاری میلادی هواوی، گوشی هوشمند پی 20 پرو خود را با سنسور IMX600 سونی معرفی کرد. در سنسور  جدید IMX607 سونی، علاوه‌بر پیکسل‌های RGB، لایه‌ی اضافی پیکسل‌های سفید نیز دیده می‌شود. در نتیجه، به‌جای استفاده از آرایه‌ی فیلتر بایر چهارگانه Quad Bayer، سنسور جدید سونی از فیلتر برپایه‌ی آرایه‌ی فیلتر رنگ Dual Bayer به‌همراه آرایه‌ی HDR Coding سفید استفاده می‌کند.  

سنسور IMX607 سونی

سنسور IMX600 سونی در گوشی‌های هوشمند P20 Pro وMate 20 Pro از دو پیکسل رنگی برای نوردهی طولانی‌مدت (long exposure) و دو پیکسل نوری برای نوردهی کوتاه‌مدت (short exposure) استفاده می‌کند و از ترکیب آن‌ها برای بهبود گستره‌ی دینامیکی استفاده می‌کند. چیدمان جدید همین کار را انجام می‌دهد؛ هرچند تفاوت‌هایی در ردیف‌بندی‌ها دیده می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که چنین چیدمانی به دوربین اجازه می‌دهد تا از پیکسل‌های سفید بدون نیاز به سنسور اضافی سفید و سیاه، برای گرفتن نور بیشتر، شفافیت بیشتر و دریافت جزئیات بیشتر  استفاده کنند. از نظر تئوری، چنین آرایشی می‌تواند برای گرفتن عکس در نور شب مناسب باشد. به‌منظور اتوفوکوس بهتر و سریع‌تر، سونی از  سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (QPDAF) در سنسور خود استفاده کرده است. 

سنسور IMX607 سونی

سنسور جدید سونی نسبت سیگنال به نویز بالایی دارد تا بتواند عملکرد خوبی در نور کم از خود نشان دهد و منجر به کاهش نویز رنگی گردد. سنسور جدید سونی دارای سنسور نور محیطی (ALS) و سنسور درجه حرارت داخلی است که در برگه‌ی مشخصات فاش‌شده به آن اشاره شده است. 

سنسور IMX607 سونی

علاوه‌بر این، در برگه‌ی مشخصات منتشرشده به‌صراحت مشخص شده که این سنسور به‌خصوص برای گرفتن تصویر در شب مناسب بوده و دارای استاندارد ISO 50/500/5000 است. البته این نکته را هم درنظر داشته باشید که هنوز نمی‌توانیم به‌صورت قطعی در مورد مشخصات سنسور سونی اظهارنظری داشته باشیم. باید منتظر باشیم ببینیم آیا هواوی گوشی هوشمند خود را با این سنسور به بازار عرضه خواهد کرد یا تغییراتی رخ خواهد داد. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment