تازه های فناوری

هواوی تا ۴ دی ماه به رکورد عرضه ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ دست پیدا می‌کند

جمعه, 31 فروردين 1403

هواوی اعلام کرد که تا چهارم دی‌ماه به هدف سال ۲۰۱۸ مبنی بر عرضه‌ی ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند دست پیدا خواهد کرد.

 

هواوی در سال ۲۰۱۸ با مشکلات مختلفی روبرو بود. در دی‌ماه ۱۳۹۶ قانون‌گذاران آمریکا، AT&T را وادار به قطع روابط تجاری با هواوی کردند. بعد از آن قضیه تا جایی دامنه‌دار شد که در آذرماه ۱۳۹۷، دولت آمریکا به متحدانش گفت که محصولات هواوی را کنار بگذارند.

فشارها بر هواوی و قطع روابط تجاری با این شرکت به همین‌جا ختم نشد و خبرهایی مبنی بر قطع روابط تجاری برخی کشورهای اروپایی با هواوی منتشر شد. چندی بعد مدیر مالی هواوی به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کانادا بازداشت شد.

اما در کنار همه‌ی خبرهای منتشرشده،‌ هواوی در خردادماه ۱۳۹۷ اعلام کرده بود که  قصد دارد حداقل ۲۰۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۸  به بازار عرضه کند. اکنون انتظار می‌رود که هواوی پس از پیشی گرفتن از اپل در فصل دوم و سوم سال ۲۰۱۸، بتواند تا ۲۵ دسامبر برابر با ۴ دی‌ماه، به هدف خود یعنی عرضه‌ی ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند هواوی به بازار دست پیدا کند. با این حساب، حجم عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هواوی تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی، رقمی در حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه از برندهای هواوی و آنر خواهد بود. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷، این شرکت موفق به عرضه‌ی ۱۵۳ میلیون دستگاه به بازار شده است. 

هواوی در ماه ژوئیه، عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون دستگاه هواوی به بازار را جشن گرفت و هدف‌گذاری عرضه ی ۲۰۰ میلیون دستگاه را یک ماه قبل از آن مشخص کرده بود. واقعا جالب است که این شرکت چینی با وجود تمام مشکلات مربوط به قطع روابط تجاری با سایر کشورها و وضعیت رکود بازار، می‌تواند به اهداف برنامه‌ریزی‌شده‌ی خود برسد.

شرکت‌های سامسونگ و اپل در تلاش هستند تا شرکت‌هایی همچون هواوی، شیائومی و اوپو را از صحنه‌ی رقابت حذف کنند. با توجه به  تغییراتی که در سهم بازار مشاهده می‌شود، احتمال برتری قریب‌الوقوع این برندها در بازار رقابتی وجود دارد. حجم عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ به بازار، در فصل سوم ۲۰۱۸ در حدود ۱۳ درصد نسبت به زمان مشابه در سال قبل کاهش یافته؛ در حالی که حجم عرضه‌ی محصولات اپل در بازه‌ی زمانی ماه ژوئیه تا سپتامبر بدون تغییر باقی مانده است.

هنوز مشخص نیست که درسال ۲۰۱۸، هواوی بتواند از اپل پیشی بگیرد؛ البته تحلیلگران انتظار دارند که حجم عرضه‌ی محصولات اپل در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کند و همین مساله باعث می‌شود که طراحان میت ۲۰ پرو امیدوار باشند که هواوی بتواند در این رقابت، حداقل مدال نقره را از آن خود کند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment