تازه های فناوری

نتفلیکس امکان پرداخت درون‌برنامه‌ای از اپلیکیشن iOS را حذف کرد

شنبه, 01 ارديبهشت 1403

نتفلیکس تصمیم گرفته تا امکان پرداخت درون‌برنامه‌ای را برای کاربران جدید این سرویس در اپلیکیشن iOS خود غیرفعال کند.

سرویس استریم ویدئویی نتفلیکس امکان پرداخت درون‌برنامه‌ای را برای کاربران جدید و کابرانی که در گذشته مدت اشتراک آن‌ها به پایان رسیده، غیرفعال کرده است. این اقدام نتفلیکس، آخرین نمونه از عدم پشتیبانی از پرداخت درون‌برنامه‌ای توسط یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار و حیاتی است. در حالت پرداخت درون‌برنامه‌ای، بخشی از مبلغ دریافتی به جیب اپل واریز خواهد شد؛‌ اما با این اقدام جدید، تمامی حق‌ اشتراک دریافتی به‌ جیب نتفلیکس واریز می‌شود.

نتفلیکس ضمن تأیید این خبر اعلام کرده است:

ما از این پس، از iTunes به‌عنوان روش پرداخت جهت مشتریان جدید پشتیبانی نمی‌کنیم.

Netflix نتفلیکس

هرچند مشتریان جدید باید ازطریق یک مرورگر اقدام به پرداخت نمایند؛ اما مشتریان فعلی می‌توانند هم‌اکنون به استفاده از ویژگی پرداخت درون‌برنامه‌ای ادامه دهند. درعین حال، مشتریانی که در گذشته اشتراک آن‌ها به پایان رسیده و آن را تمدید نکرده‌اند هم باید برای پرداخت از یک مرورگر وب، همچون سافاری استفاده کنند. هرچند پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای از نگاه کاربران راحت‌تر هستند؛ اما توسعه‌دهندگان همواره نسبت به سهم دریافتی توسط اپل و گوگل اعتراض داشته‌اند.

اهالی کوپرتینو از هر پرداخت، میزان ۳۰ درصد را برای خود برمی‌دارند؛ البته در صورت ادامه‌ی اشتراک به‌مدت یک‌سال، مبلغ دریافتی توسط اپل به ۱۵ درصد کاهش می‌یابد. سیاست کاهش سهم دریافتی از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد پس از یک دوره اشتراک یک‌ساله، در سال ۲۰۱۶ و پس از آن اتخاذ شد که اپل با شکایت‌های متعدد در زمینه‌ی سهم این شرکت از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای روبه‌رو شده‌بود. شایان ذکر است که اپلیکیشن پرطرفدار اسپاتیفای نیز به‌ دلایل مشابهی از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل پشتیبانی نمی‌کند.

گوگل نیز در دنیای اندروید با انتقادات مشابهی روبه‌رو بوده است و نتفلیکس پیش از این، امکان پرداخت درون‌برنامه‌ای را برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی غیرفعال کرده‌ بود. شرکت Epic Games که به‌خاطر بازی پرطرفدار Fortnite شناخته‌ شده است نیز به‌منظور دستیابی به سود بیشتر، امکان پرداخت ازطریق فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل را غیرفعال کرده‌ است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment