تازه های فناوری

لپ تاپ لتیتود 7400 دل با نمایشگر لمسی و ۱۶ گیگابایت رم معرفی شد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

در آستانه‌ی آغاز نمایشگاه CES 2019، دل از لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر جدید خود به‌نام لتیتود 7400 با پردازنده‌ی نسل هشتمی اینتل و ۱۶ گیگابایت رم، رونمایی کرد.

سری‌لپ‌تاپ‌های XPS و Alienware، معمولا بیشتر از دیگر لپ‌تاپ‌های دل در معرض توجه قرار دارند و این شرکت غالبا روی آن‌‌ها مانور تبلیغاتی می‌دهد؛ اما در هر صورت دل به‌تازگی و در آستانه‌ی آغاز نمایشگاه CES 2019 از مدل جدید لپ‌تاپ‌های سری لتیتود خود رونمایی کرده است.

لپ‌تاپ Dell Latitude 7400 در واقع یک لپ‌تاپ تبدیل‌‌پذیر با بدنه‌ای صیقلی است که شباهت بی‌چون‌وچرایی به مک‌بوک‌های اپل دارد. بدنه‌ی لتیتود ۷۴۰۰ از جنس آلومینیومِ جلا داده شده است و لبه‌های برش‌خورده با الماس دارد و ضمن داشتن ۱٬۳۶۰ گرم وزن، به نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی با وضوح فول HD (معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و روشنایی ۳۰۰ نیت مجهز شده است.

البته فراموش نکنید که بسته به مدل دستگاه، وزن آن اندکی فرق خواهد داشت. همچنین، روی نمایشگر این دستگاه از شیشه‌ی مقاوم گوریلا گلس ۵ استفاده شده است تا مقاومت بالایی داشته باشد.

لپ تاپ لتیتود 7400 دل / Dell Latitude 7400

دل برای طراحی لپ‌تاپ جدید لتیتود ۷۴۰۰، از برخی از المان‌های سری XPS هم استفاده کرده است؛ از جمله این‌که حاشیه‌های اطراف نمایشگر این لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر جدید، به‌طرز چشم‌گیری نسبت به قبل کاهش یافته است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. این شرکت همچنین از نوعی طراحی جدید برای لولای آن استفاده کرده است تا در نگاه اول، تبدیل‌پذیر بودن آن معلوم نباشد. 

لتیتود ۷۴۰۰ می‌تواند با استفاده از وب‌کم خود، تشخیص دهد که شما چه‌زمانی جلوی لپ‌تاپ نشسته‌اید تا از طریق سیستم ویندوز هلو، هویت شما را شناسایی کند. وقتی از لپ‌تاپ دور شوید و در واقع خارج از محدوده‌ی وب‌کم قرار بگیرید، لتتیود ۷۴۰۰ به‌صورت خودکار قفل می‌شود؛ قابلیتی که بی‌شک مورداستقبال قرار خواهد گرفت.

لپ تاپ لتیتود 7400 دل / Dell Latitude 7400

این لپ‌تاپ در واقع کوچک‌ترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچ تبدیل‌پذیر تجاری دنیا به‌شمار می‌آید. میزان شارژ‌ باتری این دستگاه طی مدت‌زمان تنها یک ساعت، از صفر به ۸۰ درصد می‌رسد که بسیار درخورتوجه است. 

لپ‌تاپ جدید دل به پرازنده‌ی چهار هسته‌ای نسل هشتمی اینتل (Whiskey Lake-U) و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR3-2133 مجهز شده است. لتیتود ۷۴۰۰ علاوه بر این‌ها دارای یک مدل ویژه با پشتیبانی از LTE گیگابیتی است و نمایشگر آن به‌لطف پشتیبانی از فناوری Super Low Power می‌تواند نسبت به رقبا، باتری کمتری مصرف کند. 

لپ تاپ لتیتود 7400 دل / Dell Latitude 7400

لتیتود ۷۴۰۰ از تنوع بالایی در زمینه‌ی حافظه‌ی داخلی بهره می‌گیرد؛ علاقه‌مندان می‌توانند آن را در یکی از مدل‌ها با یک ترابایت حافظه‌ی SSD کلاس ۳۵ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD یا یک ترابایت حافظه‌ی SSD کلاس ۴۰ یا ۲ ترابایت حافظه‌ی SSD کلاس ۴۰ (عرضه‌ در تابستان ۲۰۱۹) تهیه کنند. جدیدترین لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر دل ضمن پشتیبانی از بلوتوث ۵ دارای ابعاد ۳۲۰ در ۲۰۰ در ۱۴.۸۹ میلی‌متر است. 

لتیتود ۷۴۰۰ دل در کنار این موارد،‌ به دو درگاه USB Type-A، دو درگاه USB Type-C با امکان استفاده به‌عنوان درگاه شارژ و درگاه HDMI تجهیز شده است. این لپ‌تاپ در ماه مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۷ - فروردین ۱۳۹۸) با قیمت پایه‌ی ۱٬۵۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment