تازه های فناوری

توضیحات اپل درباره فرایند تولید بدنه‌ و خمیدگی آیپد پرو 2018

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

اپل در بخش پشتیبانی وب‌سایتش توضیحاتی درباره‌ی فرایند تولید و خمیدگی بدنه‌ی آیپد پرو ۲۰۱۸ اضافه کرده است.

اهالی کوپرتینو در بخش پشتیبانی وب‌سایتشان مقاله‌ی جدیدی اضافه کرده‌اند که فرایند تولید بدنه‌ی آیپد پرو ۲۰۱۸را تشریح می‌کند. شکی نیست ساکنان کوپرتینو با آگاهی از ابهام‌های مرتبط‌با خمیده‌شدن این محصول، به انتشار این مطلب دست زده‌اند.

براساس آنچه در این مقاله بیان شده، خمیدگی‌های جزئی ممکن است به‌واسطه‌ی طراحی صاف لبه‌های دستگاه بیشتر به‌چشم بیاید. اپل افزوده این شرکت آستانه‌ی خمیدگی چهارصدمیکرونی را برای این محصول درنظر گرفته و با فراتررفتن خمیدگی از این مقدار، محصولات خرید‌شده یا زیرپوشش ضمانتِ تعمیر قرار می‌گیرند یا تعویض خواهند شد.

در این مقاله، توضیح داده شده اپل برای اولین‌بار در تولید آیپد از فرایندی موسوم به Co-molding استفاده کرده است. به‌طور خاص، در نسخه‌ی سلولار آیپد پرو که از شبکه‌های سلولی (مخابراتی) پشتیبانی می‌کند، نوارهای پلاستیکی آنتن با بدنه‌ی فلزی دستگاه پیوند می‌خورند. این کار ازطریق تزریق پلاستیک به کانال‌های تراش‌خورده در بدنه انجام می‌شود. در مقاله‌ی تهیه‌شده‌ی ساکنان کوپرتینو، این فرایند بدین‌شکل تشریح شده است:

آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل / Apple iPad Pro 2018

برای اولین‌بار در آیپد، این نوارها [آنتن] در فرایندی موسوم به Co-molding تولید شده‌اند. در این فرایند که در دمای زیاد انجام می‌شود، پلاستیک به درون کانال‌هایی تزریق می‌شود و پس از آن با حفره‌های میکروسکوپی موجود در بدنه‌ی آلومینیومی پیوند می‌خورد که بادقت در بدنه‌ی آلومینیومی دستگاه تراش خورده‌اند. پس از سردشدن پلاستیک، تمامی بدنه را ماشین‌های CNC پرداخت می‌کند. حاصل این کار یکپارچه‌شدن بی‌نظیر پلاستیک و آلومینیوم در قالب بدنه‌ای مقاوم است.

اپل ادعا می‌کند طراحی جدید آیپد پرو که بیشتر حالت مستطیلی دارد، درکنار نوارهای آنتن قرارگرفته در دو سمت بدنه موجب می‌شوند تا از برخی زوایا دیدن خمیدگی‌های جزئی ساده‌تر باشد. باوجوداین، در استفاده‌ی روزمره خمیدگی‌هایی تا سقف چهارصد میکرون تشخیص‌دادنی نیستند.

شایان ذکر است به‌ادعای این شرکت، آستانه‌ی خمیدگی درنظر گرفته‌شده برای آیپد پرو ۲۰۱۸ حتی از آستانه‌ی خمیدگی درنظر گرفته‌شده برای مدل‌های پیشین این تبلت سخت‌گیرانه‌تر است. اپل از کاربرانی که احساس می‌کنند خمیدگی دستگاه‌هایشان بیشتر از چهارصد میکرون است، تقاضا کرده با پشتیبانی این شرکت تماس بگیرند. درصورت مشاهده‌ی خمیدگی بیش‌ازحد، محصولات به‌عنوان کالاهای معیوب تشخیص‌ داده‌ می‌شوند و زیرپوشش ضمانت اپل قرار می‌گیرند.

 
 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment