تازه های فناوری

ال جی Q9 در گیگ‌بنچ رویت شد

جمعه, 31 فروردين 1403

براساس آخرین اخبار، درحالی‌که ال‌جی Q9 در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است، ال‌جی Q9 One نیز گواهی بلوتوث دریافت کرد. 

به زمان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۱۹ نزدیک‌تر می‌شویم و ظرف چند ماه گذشته تاکنون، اخبار فاش‌شده‌ی بسیاری درباره‌ی ال‌جی Q9 منتشر شده است. 

غول فناوری کره‌ای در اقدامی عجیب و جالب، تصمیم گرفته تا گوشی هوشمند میان‌رده‌ی خودش را در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ معرفی کند. یکی دیگر از تصمیمات عجیب ال‌جی آن است که قصد دارد ال‌جی کیو ۹ را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام رونمایی کند.

ال جی کیو 9 / LG Q9

دستگاهی با شماره مدل LGE LM-Q925L در بنچمارکگیک‌بنچ رویت شده که مشخصات تراشه‌ی آن تقریبا تأییدکننده‌ی انتخاب تراشه‌ی مذکور است. البته پیش از این نیز گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی این دستگاه مطرح شده بود که استفاده از چنین تراشه‌ای را تأیید می‌کرد. در حقیقت باید بپذیریم که گوشی هوشمند LG Q9 در اصل دستگاه بازطراحی‌شده‌ی LG G7 Fit است که با نام تجاری دیگری به بازار عرضه می‌شود؛ ولی مشخصات مربوط‌به طراحی ظاهری و مشخصات داخلی هر دو دستگاه شبیه به یکدیگر است.

کاملا واضح است که ال‌جی، گوشی هوشمند ال‌جی Q9 را با شماره‌ی مدل LM-Q925K/L/S و با مشخصاتی مشابه ال‌جی جی ۷ فیت از جمله نمایشگر ۶.۱اینچی IPS با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰پیکسل، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱، حافظه‌ی رم ۴گیگابایتی، باتری ۳۰۰۰میلی‌آمپرساعتی، فناوری شارژ سریع ۳.۰ و حافظه‌ی داخلی ۳۲ یا ۶۴گیگابایتی معرفی خواهد کرد. 

به‌احتمال زیاد، ال‌جی Q9 تنها با دو دوربین یکی ۱۶مگاپیکسلی در پنل پشتی و دیگری ۸مگاپیکسلی در پنل جلویی به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود ال‌جی کیو ۹ با جایگاه microSD، استاندارد IP68 و گواهی MIL-STD-810G، اتصالات Wi-Fi 80۲.11 a/b/g/n/ac dual-band، بلوتوث ۵.۰ با مصرف بهینه‌ی انرژی، GPS با A-GPS، GLONASS، BeiDou، NFC، پورت USB Type-C و امکان اتصال به شبکه‌ی 4G VoLTE به بازار عرضه شود. در نمایشگاه IFA ۲۰۱۸ ویدئوهای مختلفی از ال‌جی جی ۷ فیت به‌اشتراک گذاشته شده بود. علاقه‌مندان می‌توانند در وبسایت زومیت نیز ویدئوهای گوشی جی 7 فیت ال‌جی را مشاهده کنند. 

با این وجود، اخبار جدید حاکی از آن است که ال‌جی در حال توسعه‌ی گوشی هوشمند میان‌رده‌ی جدید دیگری با نام ال‌جی کیو ۹ وان است. نام این گوشی هوشمند در آخرین فهرست نتفلیکس و در بین دستگاه‌های تأییدشده برای استریمینگ HD رویت شده است. در این فهرست، شماره مدل دستگاه نیز ذکر شده است. در نتیجه به‌نظر می‌رسد ال‌جی در حال توسعه‌ی گوشی هوشمند میان‌رده‌ی دیگری با نام ال‌جی کیو ۹ وان و شماره‌ی مدل LM-Q927L باشد. 

ظاهرا LG Q9 One با همین شماره مدل، گواهی بلوتوث را نیز دریافت کرده است. چند ماه قبل، دستگاهی با شماره مدل LM-Q927L برای دریافت تاییدیه وای‌فای وارد اتحادیه‌ی وای‌فای (Wi-Fi Alliance) شد. یکی از نکات جالب‌توجه درباره‌ی هر دو گوشی هوشمند آن است که هر دو با اندروید ۹ پای معرفی خواهند شد. البته برخی منابع خبری معتقدند که ال‌جی کیو ۹ وانیلی‌رنگ از سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو بهره خواهد برد. یکی از منابع خبری معتقد است که نسخه‌ی دیگری از این گوشی هوشمند با سیستم‌عامل اندروید وان به بازرا عرضه خواهد شد.

باتوجه به شایعه‌ها و اخبار غیررسمی که پیش از این درباره‌ی ال‌جی کیو ۹ منتشر شده است و اطلاعات منتشرشده‌ی جدید نیز تاحدی این موضوع را تأیید می‌کند، احتمال دارد ال‌جی کیو ۹ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام و باتری ۳۵۵۰میلی‌آمپرساعتی معرفی شود. آیا ممکن است این تفاوت‌هایی که در مشخصات گوشی مطرح شده است، اشاره به ال‌جی کیو ۹ وان داشته باشند؟ باید صبر کنیم و ببینیم درنهایت ال‌جی قصد دارد گوشی هوشمند خود را با چه مشخصاتی معرفی کند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment