تازه های فناوری

منتظر معرفی اکسپریا XZ4 کامپکت نباشید

جمعه, 31 فروردين 1403

بنابر گفته‌های معاون بخش بازاریابی سونی موبایل، ژاپنی‌ها قرار نیست نمونه‌ی کوچک‌تر اکسپریا XZ4 را معرفی کنند.

 

بخش موبایل سونی در حال انجام برخی تغییرات ساختاری است تا بتواند مجددا توانایی رقابت در بازار را به دست آورد. در این راستا، شاهد حضور رهبری جدید در این بخش از شرکت کهنه‌کار ژاپنی هستیم. درکنار انتخاب رهبری جدید برای بخش موبایل سونی، شاهد اتخاذ راهبردی جدید توسط این شرکت هم هستیم که می‌توان در اواخر ماه آینده‌ی میلادی اولین ثمرات آن را مشاهده کرد.

دون مسا، معاون بخش بازاریابی سونی موبایل در این رابطه می‌گوید:

ما محصولات جدیدی را در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی خواهیم کرد. آنچه در این کنگره به نمایش درمی‌آید، اولین قدم در مسیر جدیدی است که به آن وارد شده‌ایم.

اکسپریا ایکس زد ۴ / Xperia XZ4

تصاویر منتسب به اکسپریا XZ4 کامپکت (سمت راست) و اکسپریا XZ4 (سمت چپ)

مسا اضافه کرده که سونی امیدوار است «تجربه‌ی بسیار بهتری در زمینه‌ی دوربین» ارائه کند؛ اما از بیان جزییات در این رابطه خودداری می‌کند. براساس شایعات، اکسپریا XZ4 اولینگوشی سونی خواهد بود که به سه دوربین مجهز می‌شود. از طرفی باید خاطرنشان کنیم که شیگه‌کا ایشیزوکا، که یکی از اعضای با سابقه و موفق سونی در بخش دوربین است هم به‌عنوان رئیس بخش توسعه‌ی سونی موبایل انتخاب شده است.

اما خبر بد این است که براساس گفته‌های مسا، احتمالا خبری از گوشی اکسپریا XZ4 کامپکت نخواهد بود. وی در این رابطه گفته است:

همیشه جایی برای اندازه‌های مختلف وجود دارد، اما مردم خواهان فضایی به‌مراتب بیشتر برای [مصرف] محتوا هستند.

با وجود اینکه شرکت‌های مختلف به طراحی و عرضه‌ی گوشی‌های گیمینگ روی آورده‌اند، احتمال معرفی گوشی گیمینگ سونی که از آن با نام PlayStation Phone یاد می‌شد هم بسیار ناچیز است. فناوری ارتباطی نسل پنجم (5G) نیز مورد دیگری است که ژاپنی‌ها عجله‌ی چندانی برای آن ندارند؛ آن‌ها می‌خواهند پیش از عرضه‌ی گوشی 5G، تجربه‌ی کافی در این زمینه به دست آورند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment