تازه های فناوری

اپل از تامین‌ کنندگان می‌خواهد قیمت قطعات را کاهش دهند

جمعه, 10 فروردين 1403

فروش کمتر از انتظار آیفون، کاهش درآمد تأمین‌کنندگان اپل را درپی داشته و این شرکت نیز از آن‌ها خواسته تا هزینه‌ی قطعات را کاهش دهند.

دیگر بر کسی پوشیده نیست که فروش آیفون‌ها از حدانتظار کارشناسان کمتر است. بر همین اساس، خبرگزاریNikkei فهرستی از نوزده تأمین‌کننده‌ی اپل تهیه کرده که نشان‌دهنده‌ی کاهش شدید درآمدهایشان برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۶ است.

شرکت تایوانی Catcher، تولیدکننده‌ی قاب فلزی آیفون X، افت فاجعه‌بار ۲۸ درصدی و شرکت Largen Precision، تولیدکننده‌ی لنز دوربین آیفون نیز، افت چشمگیر ۳۳.۸۶ درصدی را در درآمد ماه دسامبر تجربه کرده‌اند.

همچنین درآمد فاکسکان، مونتاژکننده‌ی اصلی اپل، در ماه دسامبر درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته ۸.۲۷ درصد کاهش یافته است. این شرکت دلیل این کاهش درآمد را رکود نسبتا گسترده در بخش لوازم الکترونیکی مصرفی می‌داند.

اپل جنگ تجاری میان آمریکا و چین و چند عامل بیرونی دیگر را دلیل فروش کمتر از انتظار آیفون‌ها می‌داند و براساس گزارش‌ها، از تأمین‌کنندگان خواسته تا قیمت‌های خود را ۱۰ درصد کاهش دهند. شایان ذکر است این موضوع درکنار کاهش پیش‌بینی‌های فروش، فصل مالی بسیار بدی را برای تأمین‌کنندگان رقم خواهد زد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment