تازه های فناوری

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر جدید شیائومی، مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر را پوشش می‌دهد

جمعه, 10 فروردين 1403

 حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر جدید شیائومی می‌تواند مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر را پوشش بدهد. آیا حسگر جدید می‌‌تواند از حسگرهای ویوو و اوپو پیشی بگیردو

شیائومی نسبت به سایر رقبای چینی خود با تاخیر بیشتری، حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر را پذیرفت و از آن روی دستگاه‌های جدیدش استفاده کرد. سال گذشته‌ی میلادی و در خردادماه، شیائومی می ۸ با نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED تمام‌صفحه، هوش مصنوعی و دوربین قدرتمند معرفی شد. 

سال گذشته، تنها نسخه‌ی شیائومی می ۸ اکسپلورر با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شد. لین‌ بین، هم‌بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره‌ی شیائومی، پست جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو به‌اشتراک گذاشته که خبر از تلاش شیائومی برای توسعه‌‌ی فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با امکان پوشش‌دهی مساحت بیشتری روی نمایشگر می‌دهد. 

شیائومی

لین‌بین به‌همراه پست خود، ویدئویی نیز منتشر کرده که نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی هوشمندی با حسگر اثر انگشت جدید شیائومی را نشان می‌دهد. مساحت قسمت فعال روی نمایشگر ابعاد بزرگ‌تری نسبت به حسگر اثرانگشت مشابه بازار دارد. ظاهرا حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر جدید شیائومی می‌تواند مساحتی با ابعاد ۲۵ در ۵۰ میلی‌متر روی نمایشگر را پوشش دهد. این بدان معنی است که کاربران مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر را نسبت به گوشی‌هایی که تاکنون با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شده‌اند، در اختیار خواهند داشت تا بتوانند روی آن ضربه بزنند و قفل گوشی هوشمند خود را باز کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از حسگر جدید شیائومی، فضای فعال بزرگ‌تری را در اختیار داشته باشند تا اثر انگشت‌شان توسط حسگر تایید شود. لین‌بین همچنین ادعا می‌کند که سنسور جدید می‌تواند تنها با یک‌بار ضربه زدن قفل گوشی را باز کند.

شیائومی

شیائومی تنها شرکتی نیست که روی سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر با امکان پوشش‌دهی مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر کار می‌کند. اوایل سال گذشته‌ی‌ میلادی، ویوو، گوشی هوشمند مفهومی به‌نام Apex را به‌نمایش گذاشت که حسگر اثر انگشت آن در نیمی از مساحت نمایشگر فعال بود. اما در عمل حسگر اثر انگشت تنها یک‌سوم سطح نمایشگر را پوشش می‌داد.  هفته‌ی گذشته نیز اوپو اعلام کرد قصد دارد گوشی هوشمندی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با مساحت پوشش‌دهی ۱۵ برابر بزرگ‌تر از مساحت گوشی‌های هوشمند قبلی معرفی کند. البته اوپو ابعاد خاصی برای پوشش‌دهی مساحت روی نمایشگر توسط حسگر جدید خود مشخص نکرده است. لین‌بین نیز در پست خود معلوم نکرده که شیائومی قصد دارد کدام گوشی هوشمند خود را با حسگر جدید زیرنمایشگر به بازار عرضه کند.

سال گذشته‌ی میلادی شرکت‌های چینی به‌ویژه ویوو، توجه ویژه‌ای به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نشان دادند. در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز رقبایی‌ همچون سامسونگ در حال توسعه‌ی گوشی‌های هوشمندی با فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که نسل بعدی فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر توسط کدام شرکت معرفی خواهد شد و کدام شرکت می‌تواند این فناوری را با بهترین کارایی به بازار عرضه کند تا فروش خوبی برای خود رقم بزند. باید منتظر باشیم و ببینیم.

 
 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment