تازه های فناوری

تیم کوک: اپل باتوجه‌به وضعیت اقتصاد جهانی، در قیمت آیفون بازنگری می‌کند

جمعه, 10 فروردين 1403

تیم کوک در گفتگویی با رویترز با اشاره به افزایش ارزش دلار دربرابر سایر ارزها به این نکته اشاره کرده که اپل در حال بازنگری قیمت آیفون در بازارهای جهانی است.

 

تیم کوک ابتدای ماه ژانویه با اشاره به کاهش استقبال از آیفون در بازار چین، پیش‌بینی مالی اپل از درآمد کسب‌شده طی پاییز ۲۰۱۸ را ۹ میلیارد دلار کاهش داد. ساعاتی پیش اپل اقدام به انتشار گزارش مالی مربوط‌به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ کرد که براساس آن درآمد اپل از فروش آیفون‌هایش طی پاییز ۲۰۱۸ بیش از ۱۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

تیم کوک در گفت‌وگو با رویترز به این نکته اشاره کرده که اپل در حال بازنگری در رابطه با قیمت‌گذاری آیفون‌هایش در خارج از بازار آمریکا است. اپل معمولا قیمت‌گذاری گوشی‌های هوشمندش را مبتنی بر دلار انجام می‌دهد، از این‌رو قیمت نسخه‌های جهانی در بازار‌های مختلف گران به نظر می‌رسد.

تیم کوک در این خصوص چنین اظهارنظر کرده است:

اگر نگاهی به بازار‌های دیگر و مخصوصا بازار کشور‌هایی داشته باشیم که ارزش پول ملی آن‌ها دربرابر دلار کاهش یافته، افزایش قیمت آیفون کاملا روشن است. ما در ماه ژانویه با نگاهی به اقتصاد کلان در کشور‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که بهتر است قیمت‌ محصولات خود را با تکیه بر قیمت محلیگوشی‌های هوشمند آیفون طی سال گذشته هماهنگ‌تر کنیم تا بتوانیم فروش بهتری را تجربه کنیم.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که فاکتور‌های متعددی منجر به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی شده است. برای مثال باید به پیشرفت سخت‌افزاری بالای گوشی‌های هوشمند اشاره کرد که باعث شده تا نیاز برای تعویض و به‌روزرسانی گوشی در بازه‌ی دو تا سه ساله کاهش یابد.

همچنین باید به فاکتور‌های اقتصادی نیز اشاره کرد. برای مثال در کشور چین کاهش رشد اقتصادی این کشور نقشی پررنگ در کاهش تقاضا برای خرید آیفون‌ها بازی کرده است. درکنار کاهش رشد اقتصادی چین باید به جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز اشاره کرد که مزید بر علت شده است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment