تازه های فناوری

سرمایه‌گذاری اینستاگرام برای عدم نمایش گسترده پست‌‌های خودآزاری و خودکشی

جمعه, 10 فروردين 1403

آدام موسری از مدیران اینستاگرام معتقد است این شبکه‌ی اجتماعی نسبت به انتشار پست‌هایی با محتوای خودآزاری و خودکشی عملکرد خوبی نداشته است.   

 

طی سال‌های اخیر، شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام نسبت به انتشار پست‌هایی با محتوای خودآزاری و خودکشی عملکرد خوبی از خود نشان نداده و نتوانسته کاربران این پلتفرم را در مقابل چنین آسیب‌هایی محافظت کرده و مانع انتشار چنین محتواهای آسیب‌رسانی شود. آدام موسری یکی از مدیران ارشد اینستاگرام، ضمن تأیید این موضوع، اعلام کرد این شبکه‌ی اجتماعی در تلاش است تا نسبت به انتشار چنین محتواهایی دست به اقدامی جدی بزند. 

آدام موسری در یادداشتی در تلگراف، با اشاره به مرگ مولی راسل پسر ۱۴ ساله‌ای که در اثر خودکشی در سال ۲۰۱۷ جان خود را از دست داد، اعلام کرد که از خبر مرگ مولی راسل بسیار متاثر شده است. وی معتقد است مرگ مولی راسل باعث شده که شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام توجه بیشتری به پست‌های حاوی آزار به خود و خودکشی نشان دهد. موری راسل در سال ۲۰۱۷ میلادی در اثر خودکشی جان خود را از دست داد. خانواده‌‌ی راسل معتقدند که پسرشان پست‌هایی با محتوای خودسوزی و خودکشی را در اینستاگرام دنبال می‌کرده و همین موضوع باعث شده که به فکر خودکشی بیفتد.

خودکشی

پس از انتشار خبر خودکشی مولی راسل، وزیر بهداشت بریتانیا، مت هانکاک به غول‌های فناوری هشدار تا به نسبت به انتشار محتواهای خشونت آمیز و چنین موضوعاتی توجه بیشتری نشان بدهند. آدام موسری و تیم همکار وی نیز موضوع را جدی گرفته و روی محتواهای آسیب‌رسان شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، بررسی جامع و کاملی را آغاز کردند. براساس اعلام آدام موسری، اینستاگرام در حال حاضر نیز پست‌های حاوی محتوای خودکشی و آزار فردی را مسدود می‌کند. ولی مسدود کردن چنین پست‌هایی منوط به گزارش کاربران یا بررسی‌های خود شرکت است.  اینستاگرام در تلاش است تا بتواند به‌صورت مستقل چنین محتواهایی را شناسایی کند. آدام موسری در ادامه‌ اعلام کرد:

هدف ما این است بتوانیم تصاویر را قبل از مشاهده شدن توسط سایر کاربران شناسایی و مسدود کنیم.

خودکشی

در حال حاضر، اینستاگرام باتوجه به گزارش‌هایی که از سایر کاربران دریافت می‌کند، محتواهای خشونت‌آمیز را مسدود می‌کند؛ اما درصدد است با سرمایه‌گذاری در بخش فناوری بتواند چنین پست‌هایی را پیش از آنکه سایر کاربران گزارشی از آن منتشر کنند، شناسایی و مسدود کند.

براساس اعلام آدام موسری، اینستاگرام برنامه‌ی آموزش مهندسان و کارشناسان محتوای اینستاگرام را در دستور کار خود قرار داده تا بتوانند تا حد امکان از انتشار چنین پست‌هایی به‌همراه هشتگ یا به‌عنوان پست‌های پیشنهادی، جلوگیری کنند. آدام موسری در مورد موضوع دیگری نیز شفاف‌سازی کرد. براساس اعلام وی، اینستاگرام تنها اجازه‌ی انتشار پست‌هایی با محتوای بهداشت روانی و خودکشی را می‌دهد که محتوای تهیه شده حاوی تبلیغ برای انجام چنین کارهایی نباشد. ولی کماکان پیشنهاد نمی‌کند چنین پست‌‌هایی ازطریق جست‌وجو، هشتگ یا Explore tab  قابل دسترس باشند.

علاوه‌بر این، اینستاگرام نسبت به انتشار پست‌‌هایی حاوی تصاویری از خودآزاری یا خودکشی، حساسیت بیشتری نشان خواهد داد. اینستاگرام قصد دارد تا وقتی کاربر پست را باز نکرده، تصویر به وی نشان داده نشود. در اصل تصویر چنین پست‌هایی روی صفحه‌ی نمایشگر در حالت پیش‌فرض به‌صورت پنهان‌شده دیده می‌شود. همچنین آدام موسری در ادامه می‌نویسد: 

برای اینکه بتوانیم چنین کاری را به‌انجام برسانیم، همه‌ی تلاش خود را خواهیم کرد تا از انتشار چنین پست‌هایی جلوگیری کنیم.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment