تازه های فناوری

ال‌ جی V50 ThinQ اولین پرچمدار 5G ال‌ جی رویت شد

سه شنبه, 29 اسفند 1402

براساس آخرین اخبار فاش‌شده، به‌نظر می‌رسد ال‌جی V50 ThinQ اولین گوشی هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت پرسرعت 5G باشد.  

 

درحالی‌که سامسونگ خود را برای مراسم اول اسفندماه و معرفی آخرین پرچم‌دار خود گلکسی اس ۱۰ به‌همراه ۵ گوشی هوشمند دیگر و محصولات پوشیدنی آماده می‌کند و دعوتنامه‌ی مراسم رونمایی از گلکسی اس ۱۰ در روز اول اسفند را ارسال کرده است؛ ظاهرا ال‌جی نیز سخت در تلاش است. 

براساس آخرین اطلاعات فاش‌شده، ال‌جی قصد دارد اولین پرچم‌دار 5G خود را به‌زودی به بازار معرفی کند. ظاهرا باید منتظر  ال‌جی V50 ThinQ اولین گوشی هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G ال‌جی باشیم.  

تصاویر فاش‌شده ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو، طراحی ظاهری و اطلاعات محدودی در مورد آن در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. پیش‌تر گفته شده بود که ال‌جی قصد دارد در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی، گوشی‌ هوشمند 5G خود را به‌صورت قراردادی با اسپرینت به بازار عرضه کند. بعد از آنکه مشخص شد ال‌جی جی ۸ اولین گوشی هوشمند 5G این شرکت نخواهد بود، اخبار دیگری تأیید کردند که نام احتمالی پرچم‌دار 5G ال‌جی V50 ThinQ 5G است. انتظار می‌رود ال‌جی جی ۸ تین‌کیو به‌همراه گوشی هوشمند 5G در ماه آینده‌ی میلادی و در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ معرفی شوند. 

ایوان بلس، رندر فاش‌شده‌ای از ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو، اولین پرچم‌دار 5G ال‌جی به‌اشتراک گذاشته است که تأیید می‌کند اپراتور مخابراتی اسپرینت از گوشی 5G ال‌جی پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود در تاریخ ۲۴ فوریه برابر با ۵ اسفندماه شاهد رونمایی این گوشی هوشمند باشیم.

ال جی وی 50 تین کیو

ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G ازطریق اپراتور تلفن همراه اسپرینت

- ایوان بلس، ۱۶ فوریه ۲۰۱۹ برابر با ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

اما سؤال مهم این است که چطور می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که رویداد رونمایی در تاریخ ۲۴ فوریه برابر با ۵ اسفندماه برگزار می‌شود؟ این تاریخ روی نمایشگر گوشی نشان داده نشده است؛ اما براساس گزارش‌های منتشرشده از سوی برخی رسانه‌های کر‌ه‌ای، ظاهرا ال‌جی پیش‌تر اعلام کرده که قصد دارد اولین گوشی هوشمند 5G خود را در تاریخ ۲۴ فوریه برابر با ۵ اسفندماه به‌طور رسمی رونمایی کند. 

در برخی گزارش‌های منتشرشده، جزئیاتی در مورد مشخصات اولین پرچم‌دار 5G ال‌جی منتشر شده است که با مشخصات ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو شباهت دارد. به‌همین دلیل گمانه‌زنی‌ها به این سمت می‌رود که اولین گوشی هوشمند 5G، ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو باشد. انتظار می‌ رود این گوشی هوشمند با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام و باتری با ظرفیت بالای ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به بازار عرضه شود.

ال جی وی 50 تین کیو

باتوجه به اینکه ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G را دارد، ظرفیت باتری به‌گونه‌ای انتخاب شده است که کاربران از طول عمر مناسب باتری بهره ببرند و با مشکلی رو‌به‌رو نشوند و از دستگاهی با باتری‌ با ظرفیت قابل‌اعتماد بتوانند استفاده کنند. زمانی‌که اولین گوشی‌های با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 4G LTE به بازار معرفی شدند، کاربران مشکلاتی در طول عمر باتری را تجربه کردند. اما به‌نظر می‌رسد این موضوع برای نسل پنجم شبکه‌یاینترنت از قبل تدبیر شده است. باید ببینیم آیا سیستم خنک‌کننده‌ی جدید نیز می‌تواند کارایی لازم و مورد نیاز کاربران را دراختیار آن‌ها قرار دهد. 

براساس توییت منتشرشده از سوی ایوان بلس، نمی‌توانیم ضخامت ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو را متوجه بشویم. حتی مشخص نیست آیا این گوشی هوشمند از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری بهره می‌برد یا خیر. اما باتوجه‌به تصویر فاش‌شده می‌توانیم اطلاعاتی را در اختیار داشته باشیم. کاربرانی که مشتاق استفاده از گوشی هوشمندی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند، قطعا از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو رضایت نخواهند داشت. پیش‌تر ال‌جی V40 تین کیو با پنج دوربین و نمایشگر +QHD معرفی شد. در پنل پشتی شاهد دوربین سه‌گانه با لنز واید، معمولی و تله‌فوتو بودیم. ظاهرا باتوجه به تصویر فاش‌شده ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو نیز از دوربین سه‌گانه در پنل پشتی بهره می‌برد. 

باید منتظر رویداد ۲۴ فوریه ال‌جی باشیم تا ببینیم قصد دارد اولین پرچم‌دار 5G خود را با چه مشخصاتی معرفی کند. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment