تازه های فناوری

مشخصات شیائومی می 9 منتشر شد

سه شنبه, 29 اسفند 1402

در آستانه‌ی معرفی رسمی می 9، شیائومی در صفحه‌ی توییتر خود به انتشار مشخصات این گوشی پرداخته است که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت.

طبق اعلام قبلی، گوشی شیائومی می ۹ دو روز دیگر و ساعاتی پیش از گلکسی اس ۱۰ سامسونگ، رونمایی خواهد شد. این موبایل پرچمدار که برای طرفداران شیائومی و به‌خصوص ساکنان چین، دستگاهی هیجان‌انگیز به‌شمار می‌آید، از مشخصات فنی قدرتمند بهره می‌گیرد و می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشد.

درحالی‌که هنوز دو روز تا رویداد ویژه‌ی شیائومی برای پرده‌برداری از می ۹ فاصله داریم، اما این شرکت چینی تصمیم گرفته است از طریق صفحه‌ی رسمی خود در توییتر، از ویژگی‌ها و مشخصات دستگاه موردبحث رونمایی کند. شیائومی در چندین پست پشت‌سر‌هم، ویژگی‌هایی نظیر تنوع رنگ‌بندی،‌ مشخصات دوربین‌ها، اسکنر اثر انگشت، نمایشگر، شارژ بی‌سیم و... را با کاربران به‌ اشتراک گذاشت.

شیائومی می 9 / Xiaomi Mi 9

بر این اساس، گوشی Xiaomi Mi 9 قرار است در پنل پشتی از دوربینی سه‌گانه بهره‌مند باشد؛ یکی از این دوربین‌ها مجهز به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۲ اینچ با سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتر خواهد بود. دوربین دوم از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی فوق‌عریض با زاویه‌ی دید ۱۱۷ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌گیرد. در نهایت به دوربین سوم می‌رسیم که از نوع تله‌فوتو است و از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با سایز پیکسل یک میکرومتر و گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره‌ می‌برد. دوربین تله‌فوتو‌ی شیائومی می ۹، امکان زوم اپتیکال دو برابری را فراهم می‌کند.

دوربین سه‌گانه‌ی می ۹ شیائومی که ظاهری عمودی دارد، از فوکوس خودکار لیزری بهره‌مند است. در واقع طبق آنچه شیائومی می‌گوید، سیستم فوکوس خودکار گوشی می ۹، ترکیبی از فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فوکوس خودکار تشخیص کنتراست (CDAF) است و این یعنی دستگاه موردبحث حتی در تاریکی نیز سیستم فوکوس خودکار سریع و دقیقی دارد. 

شیائومی می 9 / Xiaomi Mi 9

ویدیوهای جدیدی که در ساعات اولیه‌ی امروز از سوی منابعی غیررسمی منتشر شده‌اند، مدعی هستند که شیائومی می ۹ از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. مورد دیگر اینکه دستگاه موردبحث ما در پنل جلویی دارای نمایشگر AMOLED با وضوح تصویر فول HD پلاس و روشنایی ۶۰۰ نیت است. این نمایشگر دارای حسگر اثر انگشت داخلی از نوع اپتیکال است و از برخی قابلیت‌های جدید همچون Reading Mode 2.0 و Sunlight Mode 2.0 برای بالا رفتن میزان خوانا‌بودن در انواع شرایط نوری، پشتیبانی می‌کند. شیائومی می ۹ دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۰.۷ درصد است که رقمی عالی به‌شمار می‌آید. 

طبق ادعای چینی‌ها، گوشی شیائومی می ۹ دارای کیفیت صدای فوق‌العاده خواهد بود. به‌علاوه این دستگاه دارای قابلیتی به‌نام Game Turbo برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی است. این قابلیت به‌منظور اجرای روان‌تر بازی‌ها، عملکرد پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی را بهبود می‌بخشد. 

شیائومی می 9 / Xiaomi Mi 9

ظاهرا در می ۹ از نسل ششم شیشه‌ی گوریلا گلس به‌عنوان پوشش محافظ استفاده شده است. همچنین روی لنز دوربین پشتی، شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود قرار داده شده است تا محافظت بیشتری از آن صورت گیرد. شیائومی می ۹ به‌عنوان پرچمدار جدید چینی‌ها در سه رنگ بنفش کمرنگ، آبی اقیانوسی و مشکی پیانویی روانه‌ی بازار خواهد شد. در ضمن این دستگاه از یک مدل ویژه به‌نام Xiaomi Mi 9: Battle Angel نیز بهره‌مند است. پنل پشتی این مدل، کاملا شفاف است و جلوه‌ی بسیار جالبی دارد. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment