تازه های فناوری

فیس تایم دچار باگ جدید شد

سه شنبه, 29 اسفند 1402

به‌روزرسانی جدید فیس‌تایم که اخیرا منتشر شده، مشکل امنیتی مهم اخیر را برطرف می‌کند. این درحالی است که برخی کاربران اپل از بُروز مشکلی جدید خبر داده‌اند.

مدتی پیش، اپل به‌روزرسانی نسخه‌ی ۱۲.۱.۴ سیستم‌عامل iOS را با تمرکز ویژه بر مشکل اخیر فیس‌تایم منتشر کرد.این مشکل که وجود آن چند هفته‌ی پیش رسانه‌ای شد، به کاربران اجازه می‌داد بدون اطلاع طرف مقابل، صدای او را ازطریق تماس فیس‌تایم بشنوند. در پی بُروز این مشکل، اپل سریعا قابلیت تماس گروهی این اپلیکیشن را غیرفعال و یک هفته‌‌ بعد، مجددا آن را راه‌اندازی کرد.

به‌روزرسانی جدید iOS ویژگی تماس گروهی فیس‌تایم را مجددا فعال کرده و دیگر از آن مشکل مهم امنیتی خبری نیست؛ اما ظاهرا همین به‌روزرسانی باعث بُروز مشکلی دیگر می‌شود و کاربران اپل را آزار می‌دهد. درواقع، کاربرانآیفون و آیپد هم‌اکنون می‌توانند بدون نگرانی از شنود صدای‌شان، ازطریق فیس‌تایم تماس برقرار کنند؛ ولی مشکلی جدید گریبان‌گیر آن‌ها شده است.

گزارش‌های اخیر می‌گویند کاربران هم‌اکنون می‌توانند تماس‌های دونفره‌ی معمولی را ازطریق فیس‌تایم برقرار کنند. همچنین، می‌توانند ازطریق تماس گروهی، با سه نفر یا بیشتر تماس بگیرند. مشکل اینجا است که برخی کاربران گزارش داده‌اند در پی نصب به‌روزرسانی جدید آی‌او‌اس، دیگر نمی‌توانند تماس‌های دونفره‌ را به‌ تماس‌های گروهی تبدیل کنند. در برخی مواقع، گزینه‌ی Add Person در طی برقراری تماس دونفره دیده نمی‌شود و این، یعنی کاربران نمی‌توانند فرد دیگری را به تماس اضافه کنند. 

فیس تایم / FaceTime / فیس‌تایم

اگر بخواهیم صریح‌تر توضیح دهیم، باید بگوییم همچنان امکان برقراری تماس گروهی وجود دارد؛ اما کاربران نمی‌توانند تماس‌های فیس‌تایمی دو‌نفره را به‌ تماس گروهی تبدیل کنند؛ زیرا همان‌طورکه گفتیم، گزینه‌ی Add Person ظاهر نمی‌شود. 

وب‌سایت اپل اینسایدر مدعی است یکی از کاربران وب‌سایت MacRumors تأییدیه‌ی اپل را مبنی بر این‌ دریافت کرده که این شرکت هم‌اکنون از مشکل موردبحث باخبر است. بااین‌حال، ظاهرا اپل هنوز زمان دقیقی برای برطرف‌کردن این مشکل اعلام نکرده است. توییت‌های اخیر صفحه‌ی پشتیبانی اپل در توییتر نیز به این موضوع دامن زده‌اند.

گرچه مشکل موردبحث به‌‌طور کلی کاربران را از برقراری تماس گروهی از طریق فیس‌تایم منع نمی‌کند، درهرصورت برای عده‌ای از کاربران مشکل مهمی به‌شمار می‌آید. ازآنجاکه امکان برقراری تماس گروهی کاملا از بین نرفته، احتمال می‌دهیم اپل این‌بار با سرعت کمتری درمقایسه‌با قبل، به‌روزرسانی جدید را برای سیستم‌عامل iOS منتشر کند. این احتمال وجود دارد که مشکل جدید فیس‌تایم هم‌زمان با انتشار iOS 12.2 رفع شود. گفتنی است این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل، هم‌اکنون در‌حال‌گذراندن مراحل آزمایشی است. 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment