تازه های فناوری

شیائومی می 9 معرفی شد؛ اسنپدراگون ۸۵۵، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و قیمت ۵۱۵ دلار

سه شنبه, 29 اسفند 1402

شیائومی لحظاتی پیش گوشی پرچم‌دار Mi 9 را با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، نمایشگر کم‌حاشیه‌تر و قیمت ۵۱۵ دلار معرفی کرد.

شیائومی به چندین ماه گمانه‌زنی و انتشار شایعات بی‌وقفه پایان داد و ساعاتی پیش از رونمایی گلکسی اس ۱۰، گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۹ را معرفی کرد. Mi 9 نخستین پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ به‌حساب می‌آید و نسبت به نسل پیشین خود از حیث طراحی و سخت‌افزار ارتقاء چشمگیری محسوب می‌شود تا بدین ترتیب با برچسب قیمت رقابتی ۵۱۵ دلاری، رقبای گران‌قیمت خود را به‌شدت به چالش بکشد.

xiaomi mi 9 / می ۹ شیائومی

می ۹ نخستین گوشی هوشمندی است که با جدیدترین پردازنده‌ی بالارده‌ی کوالکام موسوم به اسنپدراگون ۸۵۵ روانه‌ی بازار می‌شود. این پردازنده ارتقاء چشمگیری را نسبت به اسنپدراگون ۸۴۵ تجربه می‌کند و به‌لطف لیتوگرافی ۷ نانومتری، به‌لحاظ مصرف انرژی نیز عملکرد بهینه‌تری خواهد داشت. اسنپدراگون ۸۵۵ مجموعه‌ی ۲ هسته‌ی Kryo 485 Gold را با فرکانس ۲.۸۴، دو نمونه‌ی دیگر را با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز در کنار ۴ هسته‌ی Kryo 485 Silver با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی را به‌عنوان CPU‌ در اختیار خواهد داشت، ضمن اینکه پردازش‌های گرافیکی را نیز ماژول آدرنو ۶۴۰ انجام خواهد داد. می ۹ درست‌مانند محصولات هواوی و آنر از قابلیت خاصی موسوم به Game Turbo بهره می‌برد که حین اجرای بازی، عملکرد گوشی را در باز‌ه‌های زمانی طولانی‌تری به‌صورت پایدار در سطح بالایی نگه می‌دارد که نتیجه‌ی آن، اجرای بازی‌های سنگین با نرخ‌های فریم بالاتری خواهد بود.

xiaomi mi 9 / می ۹ شیائومی

شیائومی در گوشی می ۹ پوشش رنگی گرادیانی خاصی را به‌کار گرفته است که بسته به نوع بازتابش نور، طیف‌های رنگی متفاوتی را به‌خود می‌گیرد، پیش‌تر این طراحی خاص را در گوشی‌های شیائومی و آنر نیز دیده بودیم. چینی‌ها با پرچم‌دار جدید خود به ترند نمایشگر حفره‌دار یا دوربین کشویی نپیوسته‌اند و می ۹ را با بریدگی قطره‌ای کوچکی برای دوربین سلفی روانه‌ی بازار خواهند کرد. می ۹ از نمایشگر ۶.۳۹ اینچی با پنل AMOLED و رزولوشن +FHD بهره می‌برد، این پنل که توسط سامسونگ تأمین می‌شود، قابلیت‌های اختصاصی چینی‌ها موسوم به Reading Mode 2.0 و Sunlight Mode 2.0 را در اختیار دارد، در نیمه‌ی پایینی خود، از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر میزبانی می‌کند و توسط پوششی از جنس گوریلا گلس ۶ از آن محافظت می‌شود.

xiaomi mi 9 / می ۹ شیائومی

پرچم‌دار جدید چینی‌ها برای ثبت عکس‌ها به دوربین سه‌گانه‌ای اتکا دارد که سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز f/1.75، سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو را دربرمی‌گیرد، ضمن اینکه ثبت عکس‌های سلفی نیز با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز به HDR‌ انجام خواهد شد. با نگاهی به نمونه‌عکس‌های شیائومی از می ۹ و البته امتیاز ۱۰۷ این گوشی از وب‌سایت DxOMark، می‌توان انتظار داشت که دوربین بسیار توانمندی داشته باشد.

xiaomi mi 9 / می ۹ شیائومی

شیائومی می ۹ از شارژ بی‌سیم سریع با توان ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند و به‌ادعای شرکت سازنده، باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن، تمام روز را دوام خواهد آورد، ضمن اینکه شارژر ۲۷ واتی همراه دستگاه نیز شارژ با سرعت بسیار سریع را نوید می‌دهد. با توجه به برنامه‌ی چینی‌‌ها برای عرضه‌ی می ۹ در بازار انگلستان و سایر بازارهای غرب، شیائومی در گوشی جدید خود، کلید سخت‌افزاری ویژه‌ای را برای فراخوانی گوگل اسیستنت تدارک دیده است.

xiaomi mi 9 / می ۹ شیائومی

پرچم‌دار جدید شیائومی در رنگ‌های بنفش، آبی و مشکی عرضه خواهد شد، ضمن اینکه چینی‌ها نسخه‌ای ویژه از آن را با پنل پشتی شفاف، ۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و برچسب قیمتی معادل ۶۰۰ دلار در بازار چین به‌فروش خواهند رساند. نسخه‌ی پایه‌ی می ۹ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه تنها ۴۴۵ دلار قیمت خواهد داشت، درحالی‌که نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه در بازار چین با قیمت ۴۹۰ دلار به‌فروش خواهد رسید.

xiaomi mi 9 / می ۹ شیائومی

شیائومی گوشی جدید می ۹ را هفته‌ی آینده در رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل به‌نمایش خواهد گذاشت. نظر شما درباره‌ی پرچم‌درا چینی‌ها چیست؟ آیا قیمت پایین این گوشی و ویژگی‌های متنوع آن نظر شما را جلب می‌کند؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به‌اشتراک بگذارید.  

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment