تازه های فناوری

هواوی اتهام سرقت اسرار تجاری ایالات متحده را رد کرد

چهارشنبه, 29 فروردين 1403

هواوی اتهامات خود را مبنی بر سرقت اسرار تجاری تی‌موبایل رد کرد. دادگاهی که به بررسی اتهامات این غول فناوری چینی می‌پردازد، مارس ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

 

آسوشیتدپرس گزارش داد که شرکت فناوری چینی هواوی در دادگاه فدرال ایالات متحده در سیاتل، اتهامات مطرح شده مبنی بر دست داشتن این شرکت در سرقت اسرار تجاری یا تلاش برای ارتکاب این عمل را رد کرده است. ریکاردو مارتینز، قاضی منطقه ای ایالات متحده که ریاست جلسه‌ی دادرسی امروز را به عهده داشت، ماه مارس ۲۰۲۰ را به‌عنوان زمان برگزاری دادگاه این پرونده اعلام کرد. در صورت مجرم شناخته شدن هواوی، این شرکت با جریمه‌ای حداکثر ۵ میلیون دلاری مواجه خواهد شد.

هواوی متهم با ۱۰ اتهام جداگانه دست‌وپنجه نرم می‌کند که توطئه و اقدام برای سرقت اسرار تجاری، کلاهبرداری اینترنتی و ممانعت از اجرای عدالت چند نمونه از آن‌ها هستند. به‌گفته‌ی دادستان پرونده، هواوی اسرار تجاری «تی‌موبایل» (T-Mobile) را به سرقت برده است. این اتهامات پس از آن مطرح شد که در سال ۲۰۱۳، تی‌موبایل مدعی شد که مهندسان هواوی از یکی از ربات‌های تست تلفن آن‌ها به‌نام «تپی» (Tappy) عکسبرداری کرده‌اند و اندازه‌های آن را در اختیار دارند. هواوی از این اطلاعات برای ارتقای ربات‌های خود استفاده کرد. در سال ۲۰۱۷، هیئت منصفه‌ی سیاتل در پرونده‌ای مرتبط علیه هواوی، حکم را به نفع تی‌موبایل صادر کرد و رای به پرداخت ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به این شرکت مخابراتی داد.

علاوه‌بر پرونده اسرار تجاری که در نوبت دادرسی به‌سر می‌برد، هواوی متهم به ۱۳ اتهام دیگر در رابطه با نقض تحریم‌ها نیز متهم است. همچنین، «منگ وانژو»، مدیر ارشد مالی این شرکت، به اتهام کلاهبرداری در ایالات متحده تحت تعقیب است و در حال حاضر در کانادا در بازداشت به‌سر می‌برد و جلسه‌ی دادرسی برای تصمیم‌گیری در خصوص استرداد وی به ایالات متحده، امروز برگزار خواهد شد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment