تازه های فناوری

ویوو IQOO با اسنپدراگون 855، ۱۲ گیگابایت رم و باتری قدرتمند معرفی شد

جمعه, 10 فروردين 1403

ویوو IQOO هیولای جدید چینی‌ها است که درکنار ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام، از باتری قدرتمند مجهز به شارژ فوق‌سریع استفاده می‌کند.

 

IQOO، جدیدترین زیربرند شرکت ویوو، اخیرا با رونمایی نخستین محصولش، توجهات را به‌سمت خود جلب کرده است. این دستگاه جدید که در کشور چین معرفی شده، به‌لطف بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند، توانایی فراوانی در اجرای بازی‌ها و کارهای سنگین خواهد داشت. این گوشی هوشمند که ویوو IQOO نام دارد، از تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۵۵ درکنار ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند و در پنل پشتی‌اش به دوربین سه‌گانه مجهز است.

گوشی جدید ویوو رقیب مستقیم جدیدترین پرچم‌داران بازار، نظیر گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ، وان‌پلاس 6T،آیفون ۱۰ اس مکس اپل، هواوی میت ۲۰ پرو و دیگر گوشی‌ها به‌شمار می‌آید.

ویوو آیکو / ویوو آی کیو او او / Vivo IQOO

هیولای جدید ویوو به نمایشگر کشیده‌ی ۶.۴۱ اینچ AMOLED با وضوح فول HD پلاس (معادل ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) مجهز است. این نمایشگر در بخش بالایی‌اش از بریدگی قطره‌ای‌شکل بهره می‌برد و بسیار باکیفیت است. ویوو این بریدگی را «بریدگی هاله‌ای» نام‌گذاری کرده است. گفتنی است نسبت نمایشگر ویوو IQOO به بدنه‌ی ۹۱.۷ درصد است که عدد درخورتوجهی به‌شمار می‌آید.

این دستگاه برای پردازش وظایف از پردازنده‌ی ۷ نانومتری جدید اسنپدراگون ۸۵۵ و پردازنده‌ی گرافیکی آن آدرنو ۶۴۰ است. ویوو آیکو هنگام عرضه از سیستم‌‌عامل اندروید ۹ (پای) با رابط کاربری فان‌تاچ استفاده خواهد کرد. 

ویوو آیکو / ویوو آی کیو او او / Vivo IQOO

گوشی جدید ویوو در پنل پشتی‌اش از سه دوربین مجزا استفاده می‌کند: یکی از این دوربین‌ها که دوربین اصلی به‌شمار می‌آید، حسگر ۱۳ مگاپیکسلی دارد. دوربین دوم از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز عریض و دوربین سوم از حسگر ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق به‌منظور ثبت افکت بوکه بهره می‌گیرد.

پنل جلویی دستگاه میزبان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است که برای ثبت عکس و ضبط ویدئو باکیفیت قدرتمند است. نکته‌ی جالب درباره‌ی ویوو آیکو بهره‌مندی آن از باتری کم‌نظیر ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. اگر از این باتری قدرتمند متعجب شدید، بهتر است نکته‌ی دیگری را هم بدانید تا بیشتر عاشق این محصول شوید.

ویوو آیکو / ویوو آی کیو او او / Vivo IQOO

مدل پایه‌ی ویوو آیکو با شارژر سریع ۲۲.۵ واتی عرضه می‌شود. این درحالی است که سه‌ مدل دیگر که مشخصات آن‌ها در ادامه می‌آید، به شارژر سریع ۴۴ واتی مجهز هستند. اگر هنوز نمی‌دانید این ارقام چه معنایی دارند، بهتر است بگوییم فناوری شارژ سریع ۴۴ واتی ویوو موسوم به «سوپر فلش شارژ» می‌تواند باتری ۴,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این دستگاه را تنها در ۴۵ دقیقه کاملا شارژ کند. درواقع در ۱۵ دقیقه‌ی اول، شارژ‌ دستگاه از صفر به ۵۰ درصد و در ۳۰ دقیقه دوم، از ۵۰ به ۱۰۰ درصد می‌رسد. 

درزمینه‌ی درگاه‌ها و ارتباطات، ویوو آیکو از درگاه USB Type-C برخوردار است و ضمن پشتیبانی از دو سیم‌کارت،‌ از فناوری 4G LTE درکنار وای‌فای دوبانده و بلوتوث و GPS/ GLONASS بهره می‌گیرد.

ویوو آیکو / ویوو آی کیو او او / Vivo IQOO

مدل پایه‌ی Vivo IQOO با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۴۵۰ دلار عرضه می‌شود. درضمن، دو مدل دیگر با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به‌ترتیب با قیمت ۴۹۳ و ۵۳۶ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد. نهایتا قدرتمندترین مدل این گوشی با نام IQOO Monster به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز و قیمتش ۶۴۰ دلار است.

 

مشخصات فنی iQOO ویوو
عرضه
معرفی 2019، مارس
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (مارس 2019)
نمایشگر
نوع AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.41 اینچ (~85.1% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل، 19.5:9 (~402 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
بدنه
ابعاد 157.7 در 75.2 در 8.5 میلی‌متر
وزن -
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)
پلتفرم
سیستم‌عامل - اندروید 9.0 (پای) - Funtouch 9
تراشه Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 485 و سه هسته‌ی 2.41 گیگاهرتز Kryo 485 و چهار هسته‌ی 1.78 گیگاهرتز Kryo 485)
پردازنده گرافیکی Adreno 640
حافظه
درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی 256 گیگابایت، 8/12 گیگابایت رم یا 128 گیگابایت، 6/8 گیگابایت رم
دوربین
اصلی 12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز) 13 مگاپیکسل (فوق‌عریض) 2 مگاپیکسل (f/2.4، سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلش LED، HDR، پانوراما
ویدیو 2160p@30fps، 1080p@30fps>
سلفی 12 مگاپیکسل
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری بله
  - صدای 32 بیت/192 کیلوهرتز - لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
شبکه
فناوری GSM / CDMA / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
NFC بله
رادیو خیر
USB Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل
متفرقه
رنگ‌ها آبی سیر، نارنجی تیره
محدوده قیمت حدود 400 یورو

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment