تازه های فناوری

ویندوز 10 هم‌اکنون روی ۸۰۰ میلیون دستگاه اجرا می‌شود

پنج شنبه, 30 فروردين 1403

مایکروسافت امروز اعلام کرد تعداد دستگاه‌های فعال ماهانه‌ی مبتنی بر ویندوز ۱۰ از مرز ۸۰۰ میلیون عبور کرده است و آن‌ها به هدف یک میلیارد دستگاه نزدیک‌تر شده‌اند.

 

مایکروسافت امروز اعلام کرد که تعداد دستگاه‌‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ به ۸۰۰ میلیون دستگاه فعال در ماه رسیده است. شش ماه پیش ردموندی‌ها گذشتن از مرز ۷۰۰ میلیون را اعلام کرده بودند و در این فاصله صد میلیون دستگاه جدید را به این نسخه اضافه کرده‌اند.

مسلما ۸۰۰ میلیون دستگاه مبتنی بر ویندوز ۱۰ آمار تحسین‌برانگیزی است؛ اما هنوز با هدف مایکروسافت مبنی بر رسیدن به یک میلیارد دستگاه مبتنی بر ویندوز ۱۰ طی سه سال فاصله‌ی زیادی دارد؛ عددی که قرار بود غول دنیای نرم‌افزار سال گذشته به آن دست پیدا کند.

به‌گفته‌ی یوسف مهدی، نایب رئیس بخش دستگاه‌ها و زندگی مدرن مایکروسافت، ویندوز ۱۰ بیشترین میزان رضایت را بین کلیه‌ی نسخه‌های ویندوز داشته است؛ ادعایی که باتوجه‌به مشکل‌دار بودن به‌روزرسانی‌های اخیر این سیستم‌عامل جالب به‌نظر می‌رسد. مایکروسافت امسال روی بهبود عملکرد و پایداری کلی ویندوز ۱۰ سخت کار می‌کند و احتمالا شاهد بهبود کلی این سیستم‌عامل خواهیم بود.

حال که ردموندی‌ها به آمار ۸۰۰ میلیون دستگاه مبتنی بر ویندوز ۱۰ رسیده‌اند، باید دید تا رسیدن به مرز یک میلیارد دستگاه چقدر طول خواهد کشید و آیا پایان دادن به پشتیبانی ویندوز ۷ باعث افزایش تعداد کاربران جدید ویندوز ۱۰ خواهد شد یا خیر. نظر شما چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment