تازه های فناوری

مایکروسافت به‌زودی نسخه‌ی مبتنی بر کرومیوم مرورگر Edge را برای اینسایدرها منتشر می‌کند

سه شنبه, 29 اسفند 1402

ردپای نسخه‌ی جدید Edge در آخرین نسخه از ویندوز برای کاربران برنامه‌ی ویندوز اینسایدر مشاهده شده است. احتمالا این مرورگر به‌زودی دراختیار اینسایدرها قرار خواهد گرفت.

اخیرا انتشار ناخواسته‌ی نسخه‌ای اولیه از مرورگر اج را شاهد بودیم که براساس کرومیوم ایجاد شده بود. البته، اهالی ردموند قصد دارند پیش از عرضه‌ی عمومی این مرورگر برای اعضای برنامه‌ی ویندوز اینسایدر، بهبودهایی روی آن اعمال کنند؛ ولی خبر خوشحال‌کننده این است که احتمالا این مسئله به‌زودی رنگ واقعیت به‌خود خواهد گرفت.

وب‌سایت آلمانی Deskmodder تصاویری منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی ردپای نسخه‌ی جدید Edge در آخرینبیلد از ویندوز برای کاربران حلقه‌ی Skip Ahead ویندوز اینسایدر است. البته، مایکروسافت نسخه‌ی مبتنی بر کرومیوم اج را فقط برای برخی از کاربران عرضه می‌کند تا به‌نوعی امکان مقایسه‌ی میان این نسخه از اج و نسخه‌ی قدیمی وجود داشته باشد.

مرورگر اج / Edge Browser

بااین‌حال، اگر عضو برنامه‌ی ویندوز اینسایدر هستید و در حلقه‌ی Skip Ahead قرار دارید، می‌توانید این فایل‌ها را در مسیر زیر مشاهده کنید. ضمنا به‌یاد داشته باشید انجام این کار فقط در محیط Windows Sandbox امکان‌پذیر است.

C:\Users\WDAGUtilityAccount\AppData\Local\MicrosoftEdge

در بیلدهای بعدی ویندوز که برای اینسایدرها منتشر خواهد شد، مایکروسافت نسخه‌ی جدید Edge را کاملا جایگزین نسخه‌ی قدیمی خواهد کرد. مرورگر اج برای تمامی کاربران نیز احتمالا همراه‌با به‌روزرسانی بهاره‌ی ویندوز در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment