تازه های فناوری

گوگل و کوالکام کیت توسعه هدفون‌های مجهز به دستیار صوتی اسیستنت را معرفی کردند

سه شنبه, 29 اسفند 1402

گوگل و کوالکام یک کیت برای توسعه‌ی هدفون‌های بی‌سیمی که از دستیار صوتی گوگل اسیستنت بهره می‌برند، معرفی کردند.

 

شرکت کوالکام امروز اعلام کرد که با همکاری شرکت گوگل یک طرح مرجع و یک کیت توسعه برای ساختهدفون‌های بلوتوثی مجهز به دستیار صوتی اسیستنت تولید کرده‌ است. ساخت این نوع هدفون‌ها عموما کار ساده‌ای نیست و تولید چنین محصولاتی به تجربه‌ و دانش زیاد در زمینه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار نیاز دارد و این موردی است که فقط شرکت‌های بزرگ از عهده‌ی آن برمی‌آیند و همین موضوع باعث شده تا شرکت‌های کوچک‌تر نتوانند قابلیت‌های دستیارهای صوتی را به هدفون‌های خود اضافه کنند.

تامر آماریلیو از گوگل در بخشی از بیانات خود در این رابطه گفته: 

با فراگیر شدن استفاده از دستگاه‌‌های بی‌سیم بلوتوثی مثل هدفون‌ها و ایربادها، باید امکان ارائه‌ی استفاده از قابلیت‌های دستیار صوتی اسیستنت را در این نوع محصولات آسان‌تر کنیم.

.هدفون بی سیم با دستیار صوتی

نام این کیت Qualcomm Smart Headset Development Kit (کیت توسعه هدست‌ هوشمند کوالکام) بوده که در آن از تراشه‌ی صوتی بلوتوثی سری QCC5100 این شرکت استفاده شده است. همچنین در کیت یاد شده یک برد مرجع کامل برای تولید هدست‌های جدید و تعامل با دستیار صوتی اسیستنت ارائه شده است. نکته‌ی جالب و البته کمی غیرمعمول این است که حالا شرکت کوالکام هم به‌عنوان یک طراحی مرجع، اقدام به ساخت ایرباد بلوتوثی مخصوص به‌خود کرده است. در این کیت با فشردن یک دکمه می‌توان دستیار صوتی گوگل اسیستنت را فعال کرد و علاوه‌براین دکمه‌هایی برای کم و زیاد کردن حجم صدا در نظر گرفته شده است. البته طراحی ایرباد مرجع کوالکام احتمالا چندان زیبا به‌نظر نمی‌رسد چراکه ابعاد آن به‌قدری است که یک درگاه یو‌اس‌بی روی آن تعبیه شده است؛ درهرصورت این یک طرح مرجع برای سایر شرکت‌ها است تا با استفاده از آن بتوانند دستگاه‌های مخصوص به‌خود را تولید کنند.

این کیت علاوه‌بر اینکه امکان استفاده از قابلیت‌های دستیار صوتی اسیستنت را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد، از فناوری فست‌پیر (Fast Pari) گوگل نیز پشتیبانی می‌کند. فست‌پیر امکان اتصال آسان‌تر هدست‌های بی‌سیم را فراهم می‌کند.

کریس هاول مدیر ارشد بازاریابی محصولات صوتی کوالکام می‌گوید:

میزان تقاضا برای محصولات همراه مجهز به کنترل صوتی و دستیارهای هوشمند به‌سرعت درحال افزایش است. طرح مرجع جدید ما با پلتفرم هدست‌ هوشمند ترکیب شده و بدین ترتیب انعطاف‌پذیری زیادی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانند تجربه‌ی کاربری بسیار متفاوتی را به کاربران خود ارائه داده و از مزایای سرویس‌های ابری محبوب گوگل (Google) نیز بهره ببرند.

هدفون بی سیم با دستیار صوتی

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment