تازه های فناوری

اپل نسل بعدی آیفون XR را در رنگ‌های سبز و بنفش نیز عرضه می‌کند

سه شنبه, 29 اسفند 1402

گزارش جدیدی از منابع آسیایی ادعا می‌کند اپل، نسل بعدی آیفون XR را در ۶ رنگ به‌ بازار عرضه می‌کند که شامل دو رنگ جدید سبز و بنفش نیز می‌شود.

 

وبلاگ مک‌اوتاکارا (Mac Otakara) که یکی از منابع آشنا به فعالیت‌های اپل است، در گزارشی اعلام کرده کوپرتینویی‌ها قصد دارند در نسل بعدی آیفون XR، دو رنگ سبز و بنفش را جایگزین رنگ‌های آبی و مرجانی فعلی کند. این دو رنگ جدید درکنار رنگ‌های سفید، مشکی، زرد و قرمز دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

در این گزارش همچینن به جزئیاتی درمورد قاب محافظ سیلیکونی آیفون XS و XS Max اشاره شده که براساس آن گفته می‌شود این قاب‌ها در رنگ‌های سفید، مشکی، زرد، قرمز، سبز و یاسی رنگ به بازار عرضه خواهند شد. این رنگ‌بندی مشابه رنگ‌بندی موجود برای قاب چرمی آیفون‌های مذکور است. البته در گزارش مورد بحث مشخص نیست رنگ‌بندی اعلام‌شده برای قاب‌های سیلیکونی برای نسل بعدی آیفون‌های اولد اپل نیز عرضه خواهد شد یا خیر. انتظار می‌رود اپل، مدل جدید آیفون 10 اس و 10 آر را پاییز سال جاری معرفی کند.

در گزارش‌های قبلی گفته شده که گوشی‌های پرچم‌دار جدید اپل به نمایشگر‌های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی اولد مجهز خواهند بود و سرعت این دستگاه‌ها به‌میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. ازجمله ویژگی‌های دیگر نسل بعدی آیفون‌های پرچم‌دار اپل می‌توان به استفاده از لنز سه‌گانه در پشت دستگاه و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در جلوی گوشی اشاره کرد. همچنین، بنابه گزارش‌های اخیر انتظار می‌رود آیفون‌های امسال اپل قابلیت شارژدهی القایی به سایر دستگاه‌ها را داشته باشند و علاوه‌براین، باتری درنظرگرفته‌شده برای این محصولات بزرگ‌تر از نسل فعلی خواهد بود. افزون‌براین، اپل از فناوری جدید آنتن در آیفون‌های امسال استفاده خواهد کرد.

رندرهایی که چند وقت اخیر فاش شده، نشان می‌دهد ظاهر آیفون‌های بعدی اپل نسبت‌به مدل‌های فعلی تغییر چندانی نخواهد داشت و فقط در بخش پشتی مدل‌های جدید شاهد برآمدگی مربعی شکل دوربین‌های سه‌گانه هستیم. در برخی از شایعات گفته شده که بیرون‌زدگی دوربین‌‌های سه‌گانه‌ی آیفون‌های امسال با پنل شیشه‌ای پشت دستگاه یک‌پارچه خواهد شد.

انتظار می‌رود نسل بعدی آیفون XR اپل به یک صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی LCD مجهز شود. از دیگر مشخصات احتمالی این محصول می‌توان به دوربین دوگانه‌ی پشتی شبیه‌به آنچه در نسل فعلی آيفون XS دیده‌ایم، اشاره کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که دوربین اصلی آیفون ۱۰ آر ۲۰۱۹ همانند مدل XS مربعی شکل و نسبت‌به پنل پشتی، بیرون‌زدگی داشته باشد. گزارش دیگری که روز جمعه منتشر شد نیز به این موضوع اشاره دارد که اپل از تراشه‌ی A13 در آیفون‌های ۲۰۱۹ استفاده خواهد کرد و تولید انبوه این تراشه به‌زودی با همکاری اپل و TSMC آغاز خواهد شد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment