تازه های فناوری

نسخه iOS اکسل تصویر جدول را به صفحه گسترده اکسل تبدیل می‌کند

جمعه, 10 فروردين 1403

مایکروسافت اکسل با فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند محتوای جداولی که از آن‌ها عکس گرفته می‌شود را به فرمت فایل اکسل تبدیل کند.

اوایل ماه مارس برابر با اسفندماه سال ۱۳۹۷، مایکروسافت اکسل راهکار جدیدی در اختیار کاربران سیستم‌عاملاندروید و iOS قرار داد. در راهکار ارائه‌شده کاربران می‌توانند از روی جداول عکس بگیرند و سپس آن را به صفحه گسترده اکسل منتقل کنند و محتوای جدول را در قالب فایل اکسل در اختیار داشته باشند.

این قابلیت یعنی تبدیل تصویر جدول به صفحه گسترده اکسل، ابتدا دراختیار کاربران سیستم‌عامل اندروید قرار گرفت و مایکروسافت وعده داده بود که کاربران سیستم‌عامل iOS نیز به‌زودی می‌توانند از این راهکار استفاده کنند.

اکسل مایکروسافت

براساس آخرین اخبار، کاربران هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS می‌توانند از جدول‌های چاپ شده با گوشی هوشمند خود عکس بگیرند و سپس با انتقال آن عکس به اکسل، فایل صفحه‌ گسترده جدول را در فرمت فایل اکسل دراختیار داشته باشند. درنتیجه امکان ویرایش یا هرگونه تغییر در جدول برای کاربران امکان‌پذیر خواهد بود. 

مایکروسافت با استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی و OCR درکنار مدل‌های یادگیری ماشینی چنین امکانی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند جدول‌ها با داده‌های مختلف را به فایل‌های اکسل تبدیل کنند. فناوری تشخیص تصویر به‌صورت خودکار صفحه گسترده مالی، برنامه‌های کاری، فهرست کارها، جدول‌های زمانی و سایر جدول‌ها را تشخیص می‌دهد. تبدیل تصویر جدول به فایل صفحه گسترده اکسل یکی از قابلیت‌های خوبی است که مایکروسافت اکسل دارد. اواسط اردیبهشت‌ماه نیز گفته شد که مایکروسافت ورد به کمک هوش مصنوعی نوشته‌هایتان را بی‌عیب‌ونقص می‌کند. 

ویژگی جدید مایکروسافت اکسل برای گوشی‌های هوشمند آیفون در ۲۱ کشور مختلف در دسترس کاربران قرار دارد. علاقه‌مندان می‌تواند ازطریق اپل استور نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی اپلیکیشن اکسل را برای سیستم‌عامل iOS و نسخه‌ی بروز رسانی‌شده‌ی اپلیکیشن اکسل را برای سیستم‌عامل اندروید از گوگل پلی استور دریافت کنند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment