تازه های فناوری

هواوی پتنتی برای رابط کاربری دوربین سلفی زیر نمایشگر ثبت کرد

جمعه, 10 فروردين 1403

هواوی اخیرا پتنتی برای استفاده از فضای روی دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش ثبت کرده است. این شرکت چندین ایده برای استفاده از این فضا را دارد.

 

اوپو قبلا در کنگره جهانی موبایل (MWC) شانگهای، فناوری دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش را به نمایش گذاشت و می‌دانیم که شیائومی و ویوو نیز نمونه‌ی اولیه این فناوری را طراحی کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که دیگر شرکت چینی سازنده گوشی‌های هوشمند نیز قصد دارد در آینده‌ی نزدیک به این عرصه وارد شود؛ هواوی اخیرا پتنتی برای رابط کاربری و نحوه استفاده از فضای روی دوربین سلفی زیر نمایشگر، ثبت کرده است. ظاهرا هواوی چندین راهکار برای استفاده از این فضا درنظر دارد.

یکی از تصاویر منتسب به این پتنت، نشان می‌دهد که فضای روی دوربین، زمان مکالمه را نمایان می‌کند و تصویر دیگر حالت دوربین را به تصویر می‌کشد. همچنین ممکن است هنگام خروج از اپلیکیشن تماس، اطلاعاتی درباره تماس کاربر در فضای روی دوربین نمایش داده شود.

امکان جالب دیگری که این پتنت ارائه می‌دهد، مشخص کردن مکان دقیق لنز دوربین سلفی است. در‌حالی‌که اوپو دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش را در قسمت بالا و وسط قرار داده است؛ هواوی قصد دارد مانند نووا 5i و آنر ویو 20، آن را در گوشه سمت چپ و بالا جای دهد.هنوز مشخص نیست که هواوی قصد دارد پتنت مذکور را روی محصول آینده خود پیاده‌سازی کند یا تنها می‌خواهد ایده خود را قبل از دیگران به ثبت برساند؛ فرض دوم اتفاقی است که غالبا برای پتنت‌ها رخ می‌دهد. به‌هرحال زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment