تازه های فناوری

اپل احتمالا در آیفون 2020 از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند

سه شنبه, 28 فروردين 1403

اپل در حال مذاکره با سامسونگ و ال‌جی برای تولید صفحه نمایشی با نرخ ریفرش‌ریت قابل‌انتخاب ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی برای آیفون‌های سال ۲۰۲۰ است. UniverseIce که منبعی شناخته‌شده برای محصولات سامسونگ است، طی توییتی به این موضوع اشاره کرد. سامسونگ و ال‌جی بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان پنل‌های اولد آیفون سری XS و XS Max هستند.

در آیپد پرو، فناوری ProMotion می‌تواند نرخ نوسازی را براساس نیاز عملکرد و عمر باتری تنظیم کند. آیپدها هنوز هم از تکنولوژی LCD استفاده می‌کنند و اپل تاکنون فناوری نو‌سازی ۱۲۰ هرتز را به محصولات اولد خود نیاورده است.

تاکنون اخبار کمی درباره آیفون‌های ۲۰۲۰ به بیرون درز کرده و احتمالا اپل هنوز طراحی آن‌ها را نهایی نکرده است. گمانه‌زنی‌ها از وجود دوربین TrueDepth کوچک‌تر حکایت دارد که به اپل اجازه می‌دهد فضای ناچ کوچک‌تری داشته باشد. همین‌طور اخبار از وجود دوربین ۷گانه در پنل پشتی و نیز احتمال عرضه‌ی یک نسخه مخصوص بازار چین حکایت دارند که به‌جای فناوری تشخیص چهره از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش بهره می‌برد.

باورها بر این است که سه مدل آیفون مجهز به صفحه‌نمایش اولد، با سایزهای ۵.۴ اینچ، ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچ عرضه می‌شود. گمانه‌زنی‌ها می‌گویند که آیفون ۶.۱ اینچی احتمالا پیش‌گام پشتیبانی از فناوری 5G خواهد بود. با این حال، باید منتظر ماند و دید که آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد یا خیر.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment