تازه های فناوری

طراحی گلکسی S11 سامسونگ نهایی شده است؟

پنج شنبه, 30 فروردين 1403

گزارش جدیدی به اینترنت راه پیدا کرده که خبر از اتمام مراحل طراحی گلکسی S11 سامسونگ می‌دهد. این دستگاه سال آینده وارد بازار می‌شود.

 

 

گلکسی اس 11 یکی از مورد انتظارترین پرچمداران سال آینده میلادی محسوب می‌شود. در حالی که فاصله زیادی تا معرفی این محصول داریم، اطلاعات زیادی از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. به تازگی گزارش جدیدی از این اسمارت فون به اینترنت راه پیدا کرده که به اتمام مراحل طراحی آن اشاره دارد. این اطلاعات از سوی افشاگر معروف، Ice Universe در فضای مجازی منتشر شده است. بد نیست بدانید که مراحل طراحی گوشی‌های سری گلکسی اس 10 در 1 نوامبر 2018 به پایان رسید و طراحی آن نهایی شد.

اطلاعات رسمی و دقیقی از گوشی‌های سری گلکسی S11 سامسونگ در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است؛ با این حال شاهد انتشار شایعات زیادی از آن‌ها بودیم. انتظار می‌رود سامسونگ پرچمداران سال آینده خود را مانند گوشی‌های سری گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 به حفره درون صفحه نمایش مجهز کند، البته احتمالا این حفره ابعاد کوچکتری خواهد داشت. حاشیه‌های اطراف نمایشگر سوپر امولد این محصولات کاهش پیدا خواهد کرد. گوشی جایگزین گلکسی S10e به صفحه نمایش مسطح و دوربین سلفی تکی مجهز می‌شود؛ با این حال گلکسی S11 به احتمال زیاد دارای نمایشگر خمیده و دوربین سلفی دوگانه است. حفره درنظر گرفته شده برای دوربین سلفی این اسمارت فون مشابه با گلکسی S10 پلاس خواهد بود و از سنسور ToF برای افزایش دقت و امنیت سیستم تشخیص چهره بهره می‌برد.

این احتمال وجود دارد که سامسونگ گلکسی S11 پلاس به دوربین سلفی سه گانه مجهز شود. به تازگی این شرکت کره‌ای یک پتنت در این زمینه به ثبت رسانده که یک گوشی هوشمند با حفره درون صفحه نمایش عریض را نمایش می‌دهد. در گذشته یک افشاگر به استفاده از سه حفره مختلف برای نمایشگر گلکسی اس 11 پلاس اشاره کرده بود. در این میان، دو حفره برای میزبانی دوربین سلفی در نظر گرفته شده‌اند و حفره سوم نیز جایگاه سنسور ToF خواهد بود.

همانطور که انتظار می‌رود دوربین سلفی پرچمداران آینده سامسونگ با بهبود همراه شوند، دوربین اصلی آن‌ها نیز پیشرفته‌تر خواهد شد. احتمالا گلکسی S11 و گلکسی S11 پلاس به دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز می‌شوند و سامسونگ سنسور 12 مگاپیکسلی را از این محصولات حذف می‌کند. این سنسور توسط یک سنسور اولترا واید و یک سنسور ToF جدید همراهی خواهد شد. سنسور ToF جدید باعث بهبود عملکرد این دو گوشی هوشمند در زمینه واقعیت افزوده می‌شود. انتظار می‌رود سنسور چهارم این محصولات، پریسکوپی با قابلیت زوم 5 برابری باشد. این سنسور جایگزین سنسور تله فوتو با بزرگنمایی 2 برابر خواهد شد و رقابت میان سامسونگ و هوآوی را داغ‌تر می‌کند.

گلکسی S11e در مقایسه با برادران خود قیمت پایین‌تری خواهد داشت؛ بنابراین به مشخصات فنی ضعیف‌تری نیز مجهز می‌شود. انتظار می‌رود این دستگاه همچنان دارای دوربین اصلی دوگانه با سنسور اصلی و اولترا واید باشد. استفاده از سنسور ToF به همراه سنسور پریسکوپی باعث افزایش قیمت یک گوشی هوشمند می‌شود؛ با این حال سامسونگ با استفاده از آن‌ها در پرچمداران آینده خود، می‌تواند تغییراتی را در بازار ایجاد کند.

گوشی‌های سری گلکسی S11 در بازار ایالات متحده آمریکا مجهز به چیپست اسنپدراگون 865 از راه می‌رسند. در کشورهای دیگر این محصولات به پردازنده اگزینوس مجهز می‌شوند. سامسونگ به تازگی از چیپست اگزینوس 990 رونمایی کرده است؛ با این حال شایعات به عدم استفاده از این پردازنده در گوشی‌های سری گلکسی اس 11 و تامین قدرت آن‌ها توسط چیپست اگزینوس 9830 اشاره می‌کنند. انتظار می‌رود گلکسی S11 و گلکسی S11 پلاس به 12 گیگابایت رم مجهز شوند و گلکسی S11e دارای 8 گیگابایت رم باشد. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با میزان حافظه داخلی این محصولات منتشر نشده، شاید سامسونگ برای نسخه پایه آن‌ها 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر بگیرد.

گوشی‌های سری گلکسی اس 11 سامسونگ به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 مجهز می‌شوند. از سایر مشخصات این محصولات می‌توان به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G و فناوری شارژ سریع 45 واتی اشاره کرد. این گوشی‌های هوشمند مانند گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون خواهند بود.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment