تازه های فناوری

رندرهای منتسب به تبلت هواوی میت پد پرو فاش شدند

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

رندرهای منتسب به تبلت هواوی میت پد پرو فاش شدند

رندرهای فاش‌شده‌ی میت‌پد پرو نشان می‌دهند تبلت بعدی هواوی احتمالا شباهت زیادی به تبلت آیپد پرو اپل خواهد داشت.

 اخبار جدید نشان می‌دهند هواوی روی تبلت جدیدی با نمایشگر مجهز به روزنه کار می‌کند و قصد دارد به‌زودی آن را رونمایی کند. به‌تازگی، رسانه‌ی 91Mobiles رندرهای جدیدی از این تبلت مذکور را فاش کرده که نشان می‌دهد قرار است ازلحاظ ظاهری شباهت‌های بسیاری با آیپد پرو اپل داشته باشد. ظاهرا بزرگ‌ترین تفاوت بین تبلت جدید هواوی و آیپد پرو اپل دوربین دستگاه خواهد بود.

طبق تصاویر فاش‌شده، محصول جدید چینی‌ها قرار است در پنل پشتی میزبان دو دوربین مجزا با ماژولی قرص‌مانند باشد. ماژول اشاره‌شده حالتی برآمده و درکنار دوربین دوگانه، فلاش LED نیز وجود خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود تبلت میت‌پد جدید هواوی قرار است در پنل جلویی از یک دوربین سلفی بهره ببرد. ظاهرا هواوی در گوشه‌ی بخش بالایی نمایشگر دستگاه، روزنه‌ی کوچکی قرار داده است که از دوربین سلفی میزبان می‌کند.

اگر شایعه‌های یادشده رنگ حقیقت به‌خود بگیرند، تبلت جدید هواوی به نخستین تبلتی تبدیل می‌شود که در آن از نمایشگر روزنه‌دار استفاده شده است. ظاهرا منابع مطمئن رسانه‌ی 91Mobiles گفته‌اند هواوی فعلا کدنام مارکس (Marx) را برای محصول جدیدش انتخاب کرده است. البته این نام قرار نیست نام نهایی دستگاه باشد.

هواوی میت پد پرو / Huawei MatePad Pro

دستگاه جدید هواوی دومین محصول شرکتی چینی در روزهای اخیر است که شباهت‌های زیادی بین آن با یکی از محصولات اپل به‌چشم می‌خورد. به‌تازگی برخی تصاویر دیگر فاش شده‌اند که نشان می‌دهند شیائومی روی ساعت هوشمندی کار می‌کند که به اپل‌واچ بسیار شبیه است

شباهت‌های بین تبلت جدید هواوی و تبلت‌های پرچم‌دار اپل ممکن است به نام دستگاه هم سرایت کند و پسوند Pro در نام آن به‌چشم بخورد. ایوان بلس، افشاگر شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی فناوری‌،‌ اخیرا از نام هواوی میت‌پد پرو برای این تبلت یاد کرده است. ناگفته نماند رسانه‌ی 91Mobiles در گزارشش از تبلت جدید هواوی با نام مدیاپد ام ۷ یاد کرده بود.

 

با نگاهی به رندرهای میت‌پد پرو یا همان مدیاپد M7 به این نتیجه می‌رسیم که تبلت جدید هواوی در‌مقایسه‌با تبلت‌های نسل قبل به‌‌طرز چشمگیری حاشیه‌ی کمتری در اطراف نمایشگر دارد. هواوی تصمیم گرفته است با کم‌کردن حاشیه‌های اطراف نمایشگر، ظاهری مدرن‌تر به دستگاهش ببخشد. 

 

مدیاپد M6 10.8 هواوی / Huawei Mediapad M6 10.8

مدیاپد ام ۶ هواوی

رسانه‌ی 91Mobiles می‌گوید رندرهای جدید منتسب به هواوی میت‌پد پرو نشان می‌دهند این تبلت احتمالا قرار نیست به حسگر اثرانگشت مجهز شود؛ بنابراین، می‌توان دو احتمال دراین‌زمینه مطرح کرد: ۱. هواوی در میت‌پد پرو به استفاده از حسگر اثرانگشت در داخل نمایشگر روی خواهد آورد؛ ۲. هواوی این تبلت را به فناوری تشخیص چهره مجهز خواهد کرد.

ظاهرا مدیاپد پرو درکنار ویژگی‌های یادشده، قرار است در بخش پایینی‌ به درگاه USB Type-C مجهز باشد. در طرفین درگاه USB Type-C در بخش پایینی، شاهد اسپیکر دستگاه خواهیم بود. همچنین با درنظرگرفتن حضور کیبورد مغناطیسی در رندرها، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم نقاط اتصال تبلت به کیبورد، همچون مدیاپد ام ۶ باشد. درضمن، هنوز مطمئن نیستیم در مدیاپد پرو جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون وجود دارد یا خیر. جک هدفون در تبلت مدیاپد ام ۶ در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه قرار داشت، نه لبه‌ی پایینی. همچنین گفته می‌شود هواوی قصد دارد تبلت پرچم‌دار جدیدش را در رنگ‌های مشکی و سفید روانه‌ی بازار کند. 

91Mobiles در انتهای گزارشش می‌گوید می‌توانیم انتظار داشته باشیم میت‌پد پرو به سخت‌افزاری قوی در حد تبلت‌های پرچم‌دار مجهز شود. این رسانه پیش‌بینی می‌کند هواوی احتمالا در تبلت جدیدش از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ استفاده خواهد کرد. کرین ۹۹۰ سیستم-روی-چیپ جدید و قدرتمند هواوی است که به‌لطف داشتن مودم 5G داخلی، از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی هم پشتیبانی می‌کند. تبلت جدید هواوی احتمالا حداکثر هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری پرظرفیتی خواهد داشت. گفتنی است در ژوئن گذشته، این شرکت چینی تبلت جدیدی با سخت‌افزار مناسب و طراحی زیبا با نام مدیاپد ام ۶ روانه‌ی بازار کرده بود.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment