تازه های فناوری

مقایسه مشخصات ایربادهای بیسیمی که در سال 2019 معرفی شده‌اند

پنج شنبه, 30 فروردين 1403

با معرفی ایرپاد پرو اپل حالا تقریبا تمام بزرگان دنیای موبایل ایربادهای بیسیم خود را معرفی کرده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم مشخصات ایربادهای بیسیمی را با یکدیگر مقایسه کنیم که در سال 2019 معرفی شده‌اند.

 

 

زمانی که اپل برای اولین بار ایرپاد را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد، آن‌چنان رقابتی در بازار ایربادهای بیسیم وجود نداشت. اما حالا که کم‌کم داریم به پایان سال ۲۰۱۹ نزدیک می‌شویم، نام‌های بزرگ زیادی در بازار به چشم می‌خورند. فقط در همین چند ماه گذشته شاهد رونمایی از ایربادهای جدید آمازون، مایکروسافت، گوگل و قبل‌تر از آن سامسونگ بودیم.

اپل نیز چند روز پیش بالاخره از نسخه جدید ایرفون بیسیم خود به نام AirPods Pro پرده‌برداری کرد. این دستگاه سرانجام قابلیت‌های حرفه‌ای و پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند که رقبا به سمت استفاده از آن‌ها روی آورده‌اند. در ادامه جدولی از قابلیت‌های اصلی ایربادهای بیسیمی را می‌بینید که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده‌اند.

  AirPods Pro Echo Buds Galaxy Buds Surface Buds Pixel Buds
قیمت ۲۴۹ دلار ۱۲۹ دلار ۱۲۹ دلار ۲۴۹ دلار ۱۷۹ دلار
وضعیت موجودی موجود موجود موجود عرضه نامشخص از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰
حذف فعال نویز دارد دارد ندارد دارد دارد
حالت محیطی اختصاصی دارد ندارد دارد ندارد ندارد
شارژر بیسیم، لایتنینگ MicroUSB بیسیم، USB-C بیسیم، USB-C بیسیم، USB-C
عمر باتری ۵ ساعت ۵ ساعت ۶ ساعت ۸ ساعت ۵ ساعت
عمر باتری با کیس ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت ۷ ساعت ۲۴ ساعت ۲۴ ساعت
مقاومت در برابر آب و عرق IPX4 IPX4 IPX2 IPX4 IPX4
دستیار صوتی سیری الکسا، سیری، گوگل اسیستنت گوگل اسیستنت، سیری کورتانا، گوگل اسیستنت، سیری گوگل اسیستنت

نسل دوم ایرپاد در این مقایسه قرار نگرفته تا اپل فقط یک محصول داشته باشد، اما این دستگاه بدون کیس شارژ به قیمت ۱۵۹ دلار به فروش می‌رسد و همچنان یکی از گزینه‌های ارزان قیمت و مناسب برای بسیاری از کاربران است.

تجربه موسیقیایی برای هر شخص می‌تواند کمی متفاوت باشد، در نتیجه تا زمانی که این محصولات را شخصا امتحان نکنید، نمی‌توانید از کیفیت آن‌ها به طور کامل مطمئن شوید. اکو بادز آمازون و گلکسی بادز سامسونگ به همراه ایرپاد جدید اپل در بازار وجود دارند و تاکنون بررسی‌های زیادی از آن‌ها منتشر شده است، اما پیکسل بادز گوگل و سرفیس بادز مایکروسافت هنوز به بازار نیامده‌اند. گوگل اعلام کرده که ایرباد خود را در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ عرضه می‌کند ولی مایکروسافت متاسفانه تاریخی را برای عرضه این محصول اعلام نکرده است.

محصولات فوق با توجه به شکل طراحی، قابلیت‌ها و قیمتی که دارند احتمالا برای گروه خاصی از کاربران جذاب‌تر خواهند بود. برای مثال، کاربران آیفون به احتمال زیاد از ایرپاد اپل استفاده خواهند کرد چرا این که دستگاه یکپارچگی بی‌نظیری با iOS دارد و قابلیت‌های اختصاصی آن فقط روی همین پلتفرم کار می‌کند. با این حال، می‌توانید در دستگاه‌های اندرویدی هم از ایرپاد پرو استفاده کنید.



0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment