تازه های فناوری

دوربین شیائومی می سی سی 9 پرو ، اپل آیفون 11 پرو مکس را در تست DxOMark شکست داد

جمعه, 31 فروردين 1403

آیفون‌ها همیشه از لحاظ دوربین به عنوان محصولات بسیار سطح‌بالایی شناخته می‌شوند؛ اما اینبار دوربین شیائومی می سی سی 9 پرو ، اپل آیفون 11 پرو مکس را در تست DxOMark شکست داد.

اپل امسال تمرکز زیادی بر روی دوربین آیفون‌های جدید داشت؛ 

DxOMark در بررسی جدید خود روی آیفون 11 پرو و پرو مکس که دوربین و چیپست یکسانی دارند، به صدرنشینی آیفون پایان داده است. پس از انجام تست‌های گوناگون عکاسی و فیلم‌برادری توسط DxOMark، آیفون 11 پرو توانست امتیاز کلی 117 را کسب کند که تنها برای حضور در کنار گلکسی اس 10 بر سکوی سوم کافی است. با این آمار، صدر جدول همچنان در اختیار چینی‌ها با گوشی‌های هواوی میت 30 پرو و شیائومی می سی سی 9 پرو/می نوت 10 باقی‌ماند.

اپل آیفون 11 پرو مکس

اگرچه آیفون 11 پرو موفق نشد صدر جدول را تصاحب کند، اما اصلا نمی‌توان از کیفیت عکاسی فوق‌العاده این گوشی چشم‌پوشی کرد. این دستگاه عکس‌های بسیار با کیفیتی ارائه می‌دهد و با وجود دوربین اولترا واید، تصاویری با جزئیات دقیق، دامنه گسترده و ناهنجاری‌های کرومیک انىک به ثبت می‌رساند.

متاسفانه وجود نویز در برخی شرایط نوری و از بین رفتن حزئیات در هنگام زوم دیجیتال، باعث شده تا DxO نمره‌ای بیش از 117 را برای آیفون جدید در نظر نگیرد.

فیلم‌برداری در آیفون 11 پرو مکس نیز به خوبی انجام می‌گیرد و جزئیات به خوبی ثبت می‌شود. اما نقطه‌ی ضعف آیفون در زمینه، عدم تعادل رنگ سفید در برخی شرایط نوری است که با وجود آن، DxO نمره 102 را در میان بهترین گوشی‌های جهان به محصول اپل داده است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment