تازه های فناوری

احتمال رونمایی از سامسونگ گلکسی فولد 2 در آوریل 2020

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

بر اساس گزارش جدیدی که به اینترنت راه پیدا کرده، گوشی گلکسی فولد 2 در آوریل 2020 از راه می‌رسد.

 

 

سامسونگ امسال اولین گوشی انعطاف پذیر خود را معرفی و وارد بازار کرد؛ با این حال بنابر مشکلات ایجاد شده، این شرکت کره‌ای مجبور به توقف فروش آن شد. سامسونگ پس از رفع مشکلات گلکسی فولد دوباره آن را وارد بازار کرد که با استقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شد. سامسونگ از میزان فروش گلکسی Fold رضایت دارد و به همین دلیل نسل دوم آن را توسعه می‌دهد. سامسونگ گلکسی فولد 2 از طراحی جدیدی بهره می‌برد و احتمالا قیمت پایین‌تری در مقایسه با نسخه کنونی خود دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی ENews، گلکسی Fold 2 دارای لایه پلی آمید شفاف روی نمایشگر خود بوده که از آن مخافظت می‌کند. با وجود این گزارش، به نظر می‌رسد سامسونگ در حال مذاکره با شرکت DOWOO INSYS جهت تولید شیشه‌های فوق نازک برای گوشی‌های آینده خود است. برخلاف لایه پلاستیکی پلی آمید، UTG مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد. در صورتی که سامسونگ از چنین شیشه‌ای استفاده کند، شاهد نارضایتی کاربران در عرضه اولیه گوشی گلکسی فولد 2 نخواهد بود.

در گذشته به معرفی گوشی گلکسی فولد 2 در سه ماهه اول 2020 اشاره شده بود؛ با این حال سامسونگ قصد دارد سال آینده میلادی از دو گوشی هوشمند انعطاف پذیر رونمایی کند؛ بنابراین گلکسی فولد 2 در نیمه اول سال آینده میلادی از راه می‌رسد. گزارش اخیر به رونمایی از این اسمارت فون در آوریل 2020 اشاره کرده است. این احتمال وجود دارد که تولید UTG به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و سامسونگ همچنان برای نسل آینده گوشی‌های منطعف خود از لایه محافظ پلی آمید استفاده کند.

حتی اگر سازندگان بتوانند به موقع شیشه‌های فوق نازک را تولید کنند، استفاده از آن‌ها باعث افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند می‌شود. با توجه به این موضوع که گزارش‌ها خبر از قیمت 1500 دلاری گلکسی Fold 2 می‌دهند، استفاده از UTG در این اسمارت فون تا حدودی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. این احتمال وجود دارد که سامسونگ از این فناوری در سومین گوشی انعطاف پذیر خود استفاده کند. سامسونگ در رابطه با گوشی‌های انعطاف پذیر اهداف جاه‌طلبانه‌ای دارد.

این شرکت کره‌ای قصد دارد سال آینده میلادی نزدیک به 6 میلیون گوشی منعطف در بازار به فروش برساند. در صورتی که شاهد معرفی یک گوشی منعطف بادوام با قیمت مناسب باشیم، احتمالا هدف سامسونگ قابل دستیابی خواهد بود. در حال حاضر کاربران چندان به گوشی‌های انعطاف پذیر عادت نکرده‌اند؛ بنابراین شاید سامسونگ برای افزایش فروش خود به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment