تازه های فناوری

بهترین دوربین‌های موبایلی 2019 از دیدگاه DxOMark کدام‌اند؟

شنبه, 08 ارديبهشت 1403

سرویس بنچمارک دوربین DxOMark اخیرا در مطلبی به معرفی بهترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار از نظر دوربین پرداخته و آن‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف به عنوان برترین‌های سال 2019 برگزیده است.

 

 

سرویس بنچمارک دوربین DxOMark برای بسیاری از طرفداران تلفن‌های هوشمند شناخته‌شده است. این وبسایت با بررسی جامع و دقیق دوربین گوشی‌های موبایل، به آن‌ها امتیاز می‌دهد تا کاربران را در انتخاب دستگاه مدنظرشان راهنمایی کند. حالا این شرکت فهرست جدیدی از برترین دوربین‌های موبایلی ۲۰۱۹ را منتشر کرده که در آن دسته‌بندی‌های مختلفی را مشاهده می‌کنیم.

پیش از هر چیز باید تاکید کنیم که اگرچه آزمایشات DxOMark دارای اعتبار زیادی است و خیلی‌ها آن را قبول دارند، اما به هر حال تمام کاربران ممکن است با نظرات این سرویس موافق نباشند یا سازوکارهای این بنچمارک را قبول نداشته باشند. منتها در هر حال، با کمک اطلاعاتی که توسط این مرجع منتشر می‌شود، می‌توانیم انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشیم، پس در ادامه مطلب همراه ما بمانید.

بهترین دوربین از هر نظر
 

اگر به دنبال دوربینی هستید که تقریبا در هر شرایطی بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد، DxOMark به صورت مشترک Huawei Mate 30 Pro و Xiaomi Mi CC9 Pro Premium Edition را به شما معرفی می‌کند. این سرویس می‌گوید گوشی هوآوی دوربین نسبتا بهتری دارد چون در زمینه کاهش نویز و کنترل لبه‌های سوژه بهتر عمل می‌کند، ولی شیائومی گوشی قدرتمندتری برای زوم عرضه کرده و در بحث فیلمبرداری نیز کیفیت بهتری ارائه می‌کند.

ضبط ویدیو
 

سرویس DxOMark می‌گوید بهترین دوربین همه-کاره برای افرادی که از اکوسیستم اپل استفاده می‌کنند iPhone 11 Pro Max است، ولی این گوشی هوشمند در دسته‌بندی بهترین دوربین‌های موجود برای فیلمبرداری نیز مقام نخست را در اختیار دارد.

اگر به دنبال موبایلی اندرویدی برای ضبط فیلم هستید، باید به سراغ Mi CC9 Pro بروید. این دستگاه توانسته امتیازی برابر با پرچمدار جدید اپل دریافت کند. با این حال، DxOMark می‌گوید قابلیت ضبط با HDR و اکوسیستم ویدیویی اپل دو مزیت آیفون نسبت به پرچمدار شیائومی است.

قابلیت زوم
 

تلفن هوشمند ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی یعنی Mi CC9 Pro در بخش قابلیت‌های زوم بهترین گوشی بازار است. دوربین این دستگاه با فاصله زیاد نسبت به رقبا عملکرد بهتری دارد و این مهم به لطف دو لنز تله‌فوتو میسر شده است. البته DxOMark به توانایی‌های Huawei P30 Pro نیز اشاره می‌کند و می‌گوید که این دستگاه ممکن است راحت‌تر در دسترس علاقه‌مندان قرار داشته باشد. این سرویس اظهار دارد که پرچمدار هوآوی به اندازه پرچمدار شیائومی در ثبت جزئیات خوب نیست، ولی عملکرد آن قابل قبول است.

تصویربرداری فوق عریض
 
Samsung-Galaxy-Note-10-Plus-camera-review-hero-shot-1200x675.jpg

ال‌جی اولین شرکت بزرگی بود که در سال ۲۰۱۶ از لنز فوق عریض در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کرد، اما DxOMark امسال مدال طلای این رشته را به Galaxy Note 10+ 5G داده است. این شرکت می‌گوید طبق آزمایشات آن‌ها، پرچمدار سامسونگ عریض‌ترین میدان دید را ارائه کرده و بهترین نتایج را در محیط‌های داخلی یا خارجی در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر این، iPhone 11 Pro Max نیز گزینه‌ای مناسب در این زمینه به شمار می‌رود که اگرچه میدان دید کوچک‌تر و نویز بیشتری نسبت به پرچمدار سامسونگ دارد، اما همچنان دوربینی مناسب برای تصویربرداری فوق عریض است. DxOMark همچنین متذکر می‌شود که آیفون جدید اپل در ثبت جزئیات و بافت‌ها عملکرد بهتری دارد.

عکاسی شبانه
 
Huawei-Mate-30-Pro-Rear-camera-housing-1200x675.jpg
 

 

تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه عکاسی در محیط‌های کم‌نور داشته‌اند. DxOMark گوشی Huawei Mate 30 Pro را بهترین دستگاه بازار در این بخش معرفی می‌کند. البته Huawei P30 Pro نیز با فاصله کوتاهی در رتبه دوم قرار گرفته اما به موجب نویز بیشتر نتوانسته به پای همپای جدیدتر خود برسد. این دو گوشی دوربین‌های مشابهی دارند ولی وجود سرویس‌های گوگل در P30 Pro می‌تواند فاکتور تعیین‌کننده‌ای برای خرید این دستگاه باشد.

بهترین دوربین سلفی
Samsung-Galaxy-Note-10-Plus-back-standing-up-on-table-3-1200x675.jpg
سرویس DxOMark از ژانویه ۲۰۱۹ شروع به بررسی دوربین‌های سلفی کرد و حالا در پایان سال می‌گوید بهترین دوربین سلفی امسال از همه نظر متعلق به Galaxy Note 10 Plus 5G است. این گوشی همچنین بهترین عملکرد را از نظر فیلمبرداری سلفی از خود نشان داده و سامسونگ را به‌خوبی سربلند کرده است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment