تازه های فناوری

مقایسه آنر وی ۳۰ با اوپو رینو ۲ و شیائومی می نوت ۱۰

جمعه, 10 فروردين 1403

آیا به دنبال یک گوشی با دوربین و مشخصات عالی ولی با قیمت مناسب هستید؟ ما با مقایسه آنر وی ۳۰ با اوپو رینو ۲ و شیائومی می نوت ۱۰ شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری خواهیم کرد.

هواوی یک گوشی به معنای واقعی قاتل پرچمداران را به نام آنر وی ۳۰ معرفی کرده است. در این بازه قیمتی٬ گوشی جدید آنر می‌تواند قدرتمندترین سخت افزار و مشخصات فنی تکامل یافته را ارائه کند. اما این گوشی در این بخش از بازار تنها نیست٬ شیائومی و اوپو نیز محصولات جذابی را ارائه کرده‌اند. اولی یک گوشی با بخش دوربین بسیار قدرتمند به نام می نوت ۱۰ را معرفی کرده٬ در حالی که اوپو نیز از گوشی رینو ۲ خود پرده برداشته است. در هر سه این گوشی‌ها نسبت بالای کیفیت به قیمت به خوبی مشهود است و اگر شخصی قصد خرید یک گوشی پرچمدار گران قیمت را نداشته باشد٬ می‌تواند حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز کند. به همین دلیل ما قصد داریم به مقایسه آنر وی ۳۰ با اوپو رینو ۲ و شیائومی می نوت ۱۰ بپردازیم.

گوشی آنر وی ۳۰ شیائومی می نوت ۱۰ اوپو رینو ۲
ابعاد و وزن ۱۶۲.۷ در ۷۵.۸ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۱۳ گرم
۱۵۷.۸ در ۷۴.۲ در ۹.۷ میلی‌متر
وزن ۲۰۸ گرم
۱۶۰ در ۷۴.۳ در ۹.۵ میلی‌متر
وزن ۱۸۹ گرم
نمایشگر ۶.۵۷ اینچ
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
IPS LCD
۶.۴۷ اینچ
۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
Super AMOLED
۶.۵ اینچ
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
AMOLED
پردازنده هواوی کایرین ۹۹۰
هشت هسته ۲.۸۶ گیگاهرتزی
کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ جی
هشت هسته ۲.۲ گیگاهرتزی
کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ جی
هشت هسته ۲.۲ گیگاهرتزی
حافظه ۸ گیگ رم
۱۲۸/۲۵۶ گیگ ذخیره‌سازی
۶ گیگ رم
۱۲۸ گیگ ذخیره‌سازی
۸ گیگ رم
۱۲۸/۲۵۶ گیگ ذخیره‌سازی
نرم افزار اندروید ۱۰
Magic UI
اندروید ۹ پای
MIUI
اندروید ۹ پای
Color OS
ارتباطات وای فای 802.11a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵
GPS
وای فای 802.11a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵
GPS
وای فای 802.11a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵
GPS
دوربین سه‌گانه
۴۰ + ۸ + ۸ مگاپیکسلی
f/1.8 و f/2.4 و f/2.4
سلفی ۳۲ + ۸ مگاپیکسلی
f/2.0 و f/2.2
پنجگانه
۱۰۸ + ۵ + ۱۲ + ۲۰ + ۲ مگاپیکسلی
f/1.7 و f/2.0 و f/2.0 و f/2.2 و f/2.4
سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
f/2.0
چهارگانه ۴۸ + ۱۳ + ۸ + ۲ مگاپیکسلی
f/1.7 و f/2.4 و f/2.2 و f/2.4
سلفی ۱۶ مگاپیکسلی f/2.0
باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ‌ سریع ۴۰ وات
۵۲۶۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۳۰ وات
۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۲۰ وات با VOOC Flash Charge 3.0
قابلیت‌های اضافه اسلات سیم کارت دوگانه اسلات سیم کارت دوگانه اسلات سیم کارت دوگانه هیبریدی

طراحی

بی‌شک طراحی مسئله‌ای کاملا سلیقه‌ای است٬ اما من شخصا اوپو رینو ۲ را زیبا‌ترین محصول در مقایسه آنر وی ۳۰ با اوپو رینو ۲ و شیائومی می نوت ۱۰ می‌دانم. آن از طراحی قاب پشتی شیشه‌ای با نمایشگر بدون حاشیه٬ حفره یا هر چیز اضافی دیگری بهره می‌برد. سازنده از یک دوربین کوسه‌ای پاپ آپ در بالای فریم گوشی استفاده کرده است تا بتواند تجربه‌ی تمام صفحه را به ارمغان بیاورد. رینو ۲ همچنین از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است٬ یک فریم آلومینیومی به دور آن پیچیده٬ قاب پشتی آن با گوریلا گلس ۵ و قاب جلویی آن نیز با گوریلا گلس ۶ محافظت می‌شود. البته می نوت ۱۰ و آنر وی ۳۰ نیز گوشی‌های زیبایی هستند. اولی از یک نمایشگر منحنی لبه به لبه استفاده می‌کند و دومی نیز به یک نمایشگر با حفره روی آن مجهز شده است.

oppo-reno-2-back-620x413.jpg

نمایشگر

جذاب‌ترین نمایشگر در بین این سه می‌تواند متعلق به گوشی می نوت ۱۰ باشد. آن ارائه کننده‌ی کیفیت تصویر بالاتری به لطف فناوری HDR10 و پوشش DCI P3 است. آن همچنین بیشترین نرخ روشنایی را نیز با ۶۰۰ نیت ارائه می‌کند. جایگاه دوم در اختیار گوشی اوپو است. این گوشی نیز به یک نمایشگر AMOLED مجهز شده٬ اما از HDR پشتیبانی نمی‌کند. اما گوشی آنر به یک پنل کلاسیک IPS مجهز شده که شما می‌توانید آن را در اکثر گوشی‌های میان‌رده بازار بیابید.

 

honor-v30-pro-620x349.jpg

مشخصات فنی و نرم افزار

در حالی که دو گوشی اوپو و شیائومی از سخت افزاری در کلاس میان‌رده‌ها استفاده می‌کنند٬ اما آنر وی ۳۰ عملا یک پرچمدار است. آن از تازه‌ترین تراشه‌ی هواوی به نام کایرین ۹۹۰ قدرت می‌گیرد و حتی می‌تواند از فناوری ارتباطی 5G نیز پشتیبانی کند. در کنار آن شما تا ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه را نیز در اختیار خواهید داشت.

در آن سمت دو گوشی دیگر از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ جی قدرت می‌گیرند٬ اما فقط گوشی اوپو است که با پیکربندی ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه عرضه می‌شود.

دوربین

می نوت ۱۰ را باید پادشاه گوشی های متمرکز بر دوربین دانست. ما معتقدیم دوربین پنجگانه ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی فقط یک رقیب دارد که آن هم در هیچ یک از گوشی‌های آنر وی ۳۰ و اوپو رینو ۲ نیست. دوربین این گوشی شامل لرزشگیر اپتیکال و زوم ۵ برابری اپتیکال است٬ در حالی که یک دوربین مستقل ماکرو و یک سنسور فوق عریض را نیز می‌توان در بین آن‌ها یافت. اما این گوشی فقط در بخش دوربین‌های پشتی برتر است. آنر وی ۳۰ با دوربین سلفی دوگانه ۳۲ + ۸ مگاپیکسلی (فوق عریض) می‌تواند پیروز رقابت دوربین‌های سلفی باشد.

اوپو رینو ۲ نیز همچنان از دوربین جذابی برخوردار است٬ اما کیفیت دوربین آن نمی‌تواند می نوت ۱۰ را شکست دهد.

Xiaomi-Mi-Note-10-in-hand-outside-620x349.jpg

باتری

می نوت ۱۰ از یک باتری عظیم‌الجثه ۵۲۶۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی دریافت می‌کند که می‌تواند با هر بار شارژ‌ تا ۳ روز دوام بیاورد. بی‌شک گوشی شیائومی را باید برنده‌ی رقابت عمر باتری دانست. در آن سمت دو گوشی آنر و اوپو با باتری‌های نسبتا مشابه ۴۲۰۰ و ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی٬ عمر باتری برابری را ارائه می‌کنند.

قیمت

آنر V30 با قیمت ۴۷۴ دلار در چین عرضه می‌شود٬ در حالی که قیمت گوشی Mi Note 10 شیائومی ۶۶۰ دلار و اوپو Reno 2 نیز ۵۵۰ دلار است. اگر به دنبال بهترین دوربین و عمر باتری طولانی هستید٬ گوشی شیائومی بهترین انتخاب برای شماست. در حالی که آنر وی ۳۰ ارائه کننده‌ی عملکرد بهتر سخت افزاری است و حتی 5G را نیز ارائه می‌کند. در آن سمت رینو ۲ همچنان که دوربین‌های خوبی را ارائه می‌کند٬ از زیبایی ظاهری بیشتری برخوردار است.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment