تازه های فناوری

سیستم عامل هارمونی سال 2020 به گوشی‌های هوآوی می‌آید

سه شنبه, 28 فروردين 1403

مدیر بخش نرم‌افزارهای شرکت هوآوی اخیرا در مصاحبه‌ای پیرامون آینده سیستم عامل هارمونی سخن گفته و اعلام کرده که سال آینده می‌توانیم منتظر انتشار آن روی گوشی‌های هوآوی باشیم.

 

 

مدیر کسب و کار نرم‌افزارهای مصرفی هوآوی، وانگ چنگلو، اخیرا در کنفرانسی اعلام کرده که سیستم عامل هارمونی از سال آینده میلادی بالاخره وارد تلفن‌های هوشمند خواهد شد. او تاکید دارد که هارمونی جانشین اندروید نیست. اندروید همچنان به عنوان سیستم عامل اول هوآوی باقی می‌ماند و در اکثر دستگاه‌های این شرکت وجود خواهد داشت.

آقای وانگ می‌گوید HarmonyOS نه فقط برای چین بلکه به صورت جهانی بازاریابی خواهد شد. این سیستم عامل در ماه اوت سال آینده کاملا به صورت منبع باز در دسترس عموم قرار می‌گیرد تا هیچ ابهامی پیرامون آن وجود نداشته باشد.

چندی قبل، مدیر روابط عمومی هوآوی، جوی تن، اعلام کرده بود که کد هارمونی خطوط کمتری نسبت به سایر سیستم عامل‌ها دارد و امنیت آن بیشتر است. شرکت تحقیقاتی Counterpoint نیز مدعی شده بود که هارمونی می‌تواند تا انتهای سال ۲۰۲۰ جای لینوکس را بگیرد و به پنجمین سیستم عامل محبوب دنیا تبدیل شود.

اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا HarmonyOS بالاخره روی پرچمداران هوآوی ظاهر خواهد شد یا صرفا آن را در محصولات کم‌اهمیت‌تر این شرکت خواهیم دید؟ فراموش نکنیم که سامسونگ هم با سیستم عامل تایزن هدف مشابهی را دنبال می‌کرد و آن را روی موبایل‌ها هم آورد، اما صرفا دستگاه‌های سری Z این شرکت میزبان تایزن بودند. شاید هم در نهایت همان طور که قبلا اعلام شد بود شاهد عرضه دستگاه‌هایی با سیستم عامل دوگانه بودیم تا خود کاربر امکان انتخاب بین هارمونی و اندروید را داشته باشد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment