تازه های فناوری

پیشتازی اپل در بازار پوشیدنی‌ها ادامه دارد

سه شنبه, 29 اسفند 1402

مؤسسه‌ی IDC با انتشار آمار فروش پوشیدنی‌ها در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۹، برتری فاحش اپل در این صنعت را نشان داد.

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۹، اپل همچنان به سلطه‌ی خود در بازار پوشیدنی‌ها ادامه می‌دهد. گزارش جدیدی از IDC برای فصل سوم ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که عرضه‌ی پوشیدنی‌ها طی این سه ماه به ۸۴/۵ میلیون دستگاه رسیده که اپل با حاشیه امن زیادی رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است.

طبق داده‌های IDC، فروش پوشیدنی‌های اپل در فصل سوم ۲۰۱۹ به ۲۹.۵ دستگاه رسیده که شامل اپل واچ، ایرپاد و هدفون‌های بیتس می‌شود. این مقدار در مقابل فروش ۱۰ میلیونی مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۲۰۰ ٪ رشد را نشان می‌دهد. همچنین این مقدار فروش بدان معنی است که اپل ۳۵ ٪ بازار صنعت پوشیدنی را در اختیار گرفته است.

علاوه بر موفقیت ایرپاد، IDC خاطر نشان می‌کند که اپل واچ سری ۳ ارزان‌قیمت نیز همچنان گزینه‌ی مناسبی برای خریداران است.

اپل به لطف محبوبیت روز‌افزون اپل واچ، ایرپاد و هدفون‌های بیتس، رتبه‌ی اول را به دست آورد. پیش‌بینی می‌شود، کاهش قیمت واچ سری ۳ و همچنین عرضه‌ی ایرپاد پرو باعث تثبیت موقعیت اپل در بازار برای کوتاه‌مدت خواهد شد.

داده‌های IDC نشان از حاکمیت اپل در صنعت پوشیدنی‌ها دارد. شیائومی با ۱۲/۴ میلیون فروش در مکان دوم قرار دارد و سامسونگ با ۸/۴ میلیون دستگاه مکان سوم را به خود اختصاص داده است. هواوی و فیت‌بیت نیز به ترتیب با ۷/۱ و ۳/۵ میلیون دستگاه در بین ۵ جایگاه اول قرار گرفته‌اند.

شرکت

فروش سه‌ماهه‌ سوم
۲۰۱۹

سهم بازار سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹فروش سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸سهم بازار سه ماهه سوم ۲۰۱۸رشد نسبت به سال گذشته
۱. اپل ۲۹/۵  ۳۵ ٪ ۱۰ ۲۳ ٪ ۱۹۵/۵ ٪
۲. شیائومی ۱۲/۴  ۱۴/۶ ٪ ۷/۴ ۱۷/۱ ٪ ۶۶/۱ ٪
۳. سامسونگ ۸/۳  ۹/۸ ٪ ۳/۲  ۷/۴ ٪ ۱۵۶/۴ ٪
۴. هواوی ۷/۱  ۸/۴ ٪ ۲/۳  ۵/۴ ٪ ۲۰۲/۶ ٪
۵. فیت‌بیت ۳/۵  ۴/۱ ٪ ۳/۵  ۸ ٪ ۰/۵ ٪
بقیه شرکت‌ها ۲۳/۸  ۲۸/۱ ٪ ۱۶/۹  ۳۹ ٪ ۴۰/۴ ٪
جمع کل ۸۴/۵  ۱۰۰ ٪ ۴۳/۴  ۱۰۰ ٪ ۹۴/۶ ٪

به‌گفته‌ی IDC، «هدفون‌های هوشمند» در حال رسیدن به به جایگاه اول در کل صنعت پوشیدنی‌ها هستند. این دسته شامل ایربادهای بی‌سیم مانند ایرپاد می‌شود. با وجود ادامه‌ی موفقیت اپل واچ، مچ‌بندها همچنان بر ساعت‌های هوشمند برتری دارند.

اپل خود فروش هر یک از پوشیدنی‌‌هایش از جمله ایرپاد، اپل واچ یا بیتس را اعلام نمی‌کند. درآمد حاصل از محصولات پوشیدنی، هوم و لوازم جانبی این شرکت همچنان در حال رشد بوده و فصل آخر امسال ۶/۵ میلیارد دلار از این طریق درآمد داشته است. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که ایرپاد پرو نیز محبوب‌تر از حد انتظار ظاهر شده و این اتفاق، کمبود محصول بسیاری از خرده‌فروشی‌ها در تعطیلات این فصل را توجیه می‌کند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment