تازه های فناوری

آیفون 12 شش مدل مختلف خواهد داشت

جمعه, 31 فروردين 1403

تحلیل‌گر شرکت Rosenblatt اخیرا در گزارشی مدعی شده که آیفون 12 اپل در شش مدل مختلف تولید و روانه بازار خواهد شد. او دلیل قابل توجهی برای این ادعای خود بیان می‌کند.

 

 

این روزها خرید آیفون سخت‌تر از گذشته شده و به نظر می‌رسد که در آینده نیز شرایط پیچیده‌تر خواهد شد. سال‌ها پیش اپل هر سال یک مدل آیفون معرفی می‌کرد و کاربران هم صرفا می‌توانستند رنگ مورد نظر خود را از میان نسخه‌های محدودی که عرضه می‌شد انتخاب کنند. اما رفته‌رفته تعداد مدل‌های آیفون بیشتر شد و امسال سه آیفون جدید داشتیم: آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس.

اکنون با توجه به گزارش‌ها به نظر می‌رسد که خط تولید سال آینده آیفون پرتنوع‌ترین خط تولید تاریخ تلفن‌های هوشمند اپل باشد. بر اساس گزارش جدید تحلیل‌گر شرکت Rosenblatt، جون ژنگ (Jun Zhang)، اپل سال بعد شش مدل آیفون ۱۲ معرفی خواهد کرد. یادداشت ژنگ با شایعاتی که پیش‌تر درباره آیفون ۱۲ وجود داشت مطابق نیست، اما از آن‌جایی که هنوز حدود ۹ ماه تا زمان عرضه آیفون بعدی باقی مانده نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که کدام شایعه صحیح و کدام یک غلط است.

در پاسخ به این سوال که چرا اپل باید سال آینده ۶ آیفون ۱۲ عرضه کند، باید بگوییم که همه چیز به 5G برمی‌گردد. به گزارش ژنگ، اکثر مدل‌های آیفون ۱۲ دو نسخه خواهند داشت که یکی از 4G و دیگری از 5G پشتیبانی خواهد کرد. این ادعا شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما با توجه به این که پوشش 5G هنوز به گستردگی مطلوبی نرسیده است، بعید نیست که اپل از هر مدل آیفونی ارزان‌تر با پشتیبانی از 4G روانه بازار کند.

روی هم رفته، ژنگ انتظار دارد که مدل‌های آیفون ۱۲ از قرار زیر باشد:

  • آیفون ۱۲ مجهز به 4G با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD و دوربین دوگانه
  • آیفون ۱۲ پرو مجهز به 4G با نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون ۱۲ پرو مجهز به 5G با نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون ۱۲ پرو پلاس مجهز به 4G با نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED و دوربین سه‌گانه همراه با قابلیت‌های سه‌بعدی زمان پرواز
  • آیفون ۱۲ پرو پلاس مجهز به 5G با نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED و دوربین سه‌گانه همراه با قابلیت‌های زمان پرواز
  • آیفون ۱۲ پرو مکس مجهز به 5G با نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED و دوربین سه‌گانه همراه با زمان پرواز

تصور ساخت و عرضه تمام دستگاه‌های موجود در فهرست بالا کمی سخت است. با این حال، در کمترین حالت می‌توانیم انتظار داشته باشیم که خط تولید آیفون در سال آینده کمی بزرگ‌تر باشد. هفته گذشته، مینگ-چی کو نیز در یادداشتی مدعی شده بود که اپل می‌خواهد چهار مدل آیفون ۱۲ بسازد. با این حال، برخلاف ژنگ، کو مدعی بود که تمام آیفون‌های ۱۲ از فناوری 5G پشتیبانی خواهند کرد.

آن‌چه قطعی به نظر می‌رسد این است که اپل سال آینده جاه‌طلب‌تر از همیشه خواهد بود. این شرکت علاوه بر چهار یا شش مدل آیفون ۱۲ به دنبال معرفی نسخه جدید آیفون SE است که پیش‌بینی می‌شود در ماه مارس به بازار بیاید. این دستگاه احتمالا آیفون ۹ نام خواهد گرفت و قیمت ارزان‌تری خواهد داشت، چرا که صرفا از 4G پشتیبانی می‌کند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment