تازه های فناوری

سامسونگ موبایل تاشوی گلکسی زد فلیپ را معرفی کرد

پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تلفن هوشمند تاشوی جدید سامسونگ بالاخره با نام گلکسی زد فلیپ معرفی شد. این دستگاه با طراحی صدفی خود رقیب اصلی موتورولا ریزر ۲۰۱۹ به حساب می‌آید و با نمایشگر دراز و جذاب خود قیمتی کمتر از گلکسی فولد خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی بیندازیم.

گلکسی زد فلیپ از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده می‌کند که با فرآیند ۷ نانومتری تولید شده است. با این حساب، گوشی تاشوی سامسونگ به‌خوبی می‌تواند با پرچمداران سال گذشته رقابت کند و ضمن بهره‌مندی از توان زیاد مصرف انرژی بهینه‌ای داشته باشد. این موبایل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 دارد، اما خبری از شکاف کارت حافظه در آن نیست.

گلکسی زد فلیپ از یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که می‌تواند یه روز پاسخگوی نیازهای کاربر باشد. سامسونگ با این دستگاه یک شارژر سریع ۱۵ واتی از با درگاه USB-C عرضه می‌کند که نسبت به موبایل‌های کنونی بازار کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. گلکسی زد فلیپ به قابلیت شارژ بیسیم مجهز است و می‌تواند با توان ۹ وات از این طریق شارژ شود.

وزن موبایل منعطف جدید کره‌ای‌ها ۱۸۳ گرم و ابعاد آن ۱۶۷ در ۷۳ در ۶.۹ میلی متر است. از دیگر ویژگی‌های متعارف گلکسی زد فلیپ می‌توانیم به بلوتوث ۵، حسگر اثر انگشت جانبی، سیستم تشخیص چهره، بلندگوهای AKG، سیستم صوتی اتموس، وای فای ۶ و GPS اشاره کنیم.

گلکسی زد فلیپ دو نمایشگر دارد؛ یکی با اندازه ۱.۰۶ اینچ که در بیرون دستگاه قرار گرفته و رزولوشن آن ۳۰۰ در ۱۱۶ پیکسل است، و دیگری که صفحه نمایش اصلی گوشی است و با اندازه ۶.۷ اینچ از رزولوشن ۲۶۳۶ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. این پنل از نوع داینامیک امولد است و از نسبت تصویر ۲۱:۹ بهره می‌برد. پنل داخلی این دستگاه برخلاف گلکسی فولد از شیشه بسیار ظریف ساخته شده تا شکل و شمایل مسطح‌تر و مستحکم‌تری داشته باشد.

 

02_galaxyzflip_design_lifestyle.jpg

گلکسی زد فلیپ در بخش دوربین جلو از لنزی ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند. در بخش عقب دوربینی دوگانه قرار گرفته که شامل یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 است. هر دو لنز این دوربین قادر به ضبط ویدیوهای 4K UHD با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه به صورت +HDR10 است. دوربین جلو هم می‌تواند ویدیوهای 4K UHD با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند.

تلفن هوشمند یادشده به صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و One UI 2.0 به بازار می‌آید. رابط کاربری این گوشی دارای حالتی اختصاصی به نام Flex Mode است که بخش بالایی و پایینی صفحه نمایش را به عنوان دو نمایشگر مستقل در نظر می‌گیرد. برای مثل اگر در حال استفاده از Google Duo باشید، می‌توانید از بخش بالایی صفحه برای ویدیو استفاده کنید و بخش پایینی را به کنترل‌ها اختصاص دهید.

گلکسی زد فلیپ در رنگ‌های مشکی آیینه‌ای، بنفش آیینه‌ای و طلایی آیینه‌ای به بازار می‌آید اما رنگ سوم فقط در برخی کشورها عرضه خواهد شد. قیمت این دستگاه ۱۳۸۰ دلار است و عرضه آن از تاریخ ۱۴ فوریه مصادف با ۲۵ بهمن آغاز می‌شود.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment