تازه های فناوری

آیفون 11 پرو اپل روی سلامت انسان تاثیر مخرب دارد!

پنج شنبه, 30 فروردين 1403

تحقیقات نشان می دهند که تشعشعات ساطع شده از گوشی آیفون 11 پرو اپل، تاثیر مخربی روی سلامتی انسان می گذارد. البته اپل فعلا واکنشی را در قبال این خبر از خود نشان نداده است.

همانطور که می دانید امواج رادیویی یا همان RF می توانند اثرات مخربی روی سلامتی انسان داشته باشند. مطالعات نشان می دهند که قرار گرفتن در معرض این تشعشعات می تواند در نهایت منجر به سرطان، ناباروری، سردرد و آسیب های جدی دیگر در انسان ها شود. به همین خاطر کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) محدودیت هایی را برای امواج RF در نظر گرفته که کمپانی های سازنده ملزم به پیروی از آن هستند. بدین ترتیب که شرکت ها باید پیش از عرضه محصولات خود به بازار، آزمایش های مربوط به تشعشعات رادیویی را به صورت کامل انجام دهند.

آیفون 11 پرو برای سلامت انسان مضر است؟

طبق ادعای اپل، حداکثر میزان SAR (آهنگ ثابت جذب) گوشی آیفون 11 پرو برابر با 1.18 است. اما به تازگی یک آزمایشگاه مستقل در کالیفرنیا ثابت کرده که سطح تشعشع این محصول چیزی حدود 3.8، یعنی دو برابر بیشتر از استاندارد تعیین شده توسط FCC و سه برابر بیشتر از ادعای خود شرکت است. 

اپل فعلا واکنشی از خود نشان نداده، اما ظاهرا FCC در حال رسیدگی به این معضل است و اگر خطای شرکت کوپرتینویی تایید شود، کمیسیون اقدامات لازم را جهت تنبیه آن انجام خواهد داد. البته در اینجا باید خاطر نشان کنیم که کمیسیون هیچ مسئولیتی در قبال تست محصولات تایید شده ندارد. بلکه این سازندگانی همچون اپل هستند که باید دستگاه های خود را جهت آزمایش به آزمایشگاه های مستقل ارائه دهند. تنها در صورت موفقیت این آزمایش ها است که FCC مجوز عرضه محصول را صادر می کند.

اگر شما نیز یکی از دارندگان گوشی آیفون پرو 11 اپل هستید، می توانید با استفاده از هندزفری، هدفون و سایر لوازم جانبی مشابه، خود را کمتر در معرض این تشعشعات قرار دهید.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment