تازه های فناوری

گوگل پیکسل 5 از فناوری شارژ وایرلس معکوس پشتیبانی می کند

جمعه, 10 فروردين 1403

 انتظار می رود امسال گوشی گوگل پیکسل 5 معرفی شود. بر اساس کدهای موجود در اندروید 11، این دستگاه از فناوری شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کند.

امروز اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 11 منتشر شد (اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 11 عرضه شد). نسخه نهایی این سیستم عامل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی از راه می رسد. به تازگی کدهای این سیستم عامل توسط کاربران XDA Developers مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات جالبی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. به نظر می رسد گوشی گوگل پیکسل 5 قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ وایرلس معکوس خواهد بود.

این قابلیت با نام Battery Share در منوی تنظیمات حضور دارد و این امکان را فراهم می کند تا کاربران توسط گوشی پیکسل 5 قادر به شارژ محصولات دیگر مانند هدفون بی سیم، ساعت های هوشمند و حتی گوشی های هوشمند باشند. در گذشته شاهد حضور این ویژگی در چندین دستگاه دیگر بوده ایم؛ با این حال برای اولین بار وارد دنیای پیکسل می شود.

gsmarena_002-1-2.jpg

در صفحه مربوط به این قابلیت، نحوه عملکرد آن نوشته شده است. در این صفحه شاهد حضور یک باتری نیز هستیم. از آنجایی که این فعالیت به‌جای نام com.android دارای نام com.google.android است، بخشی از پروژه متن باز اندروید محسوب نمی شود و یک ویژگی مختص گوگل خواهد بود (پیکسل 5 گوگل در پروژه متن باز اندروید ظاهر شد).

در کدهای سیستم عامل اندروید 11 به کدنام redfin برمی‌خوریم که بر اساس شایعات، یکی از گوشی های بالارده گوگل در سال جاری میلادی است. این دستگاه برای تامین قدرت خود از چیپست اسنپدراگون 765 استفاده می کند. در صورتی که قابلیت شارژ بی سیم معکوس برای یک گوشی بالارده درنظر گرفته شود، بدون هیچ شکی گوشی های سری گوگل پیکسل 5 نیز از آن پشتیبانی خواهند کرد (گوگل پیکسل 5 XL با طراحی منحصر به فرد دوربین از راه می رسد).

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment