تازه های فناوری

سونی اکسپریا 1 II به همراه اکسپریا پرو معرفی شد

پنج شنبه, 30 فروردين 1403

سونی از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد. سونی اکسپریا 1 II و اکسپریا پرو با مشخصات فنی قدرتمندی وارد بازار می شوند.

با وجود لغو کنگره جهانی موبایل 2020، سونی تصمیم گرفت از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کند. در ادامه به معرفی این محصولات می پردازیم.

این گوشی هوشمند که از نام اکسپریا 1 MK II نیز می توان برای آن استفاده کرد، به صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED با رزولوشن 4K مجهز شده است. رفرش ریت این نمایشگر به 90 هرتز می رسد. روی پنل پشتی آن شاهد حضور دوربین اصلی سه گانه هستیم که در سمت چپ قرار گرفته است. با وجود تغییر محل دوربین، سنسورهای آن تغییری را تجربه نکرده اند.

سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 1 مگاپیکسلی تله فوتو دوربین اصلی آن را تشکیل می دهند و کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده کنند. سنسور اصلی این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه و لرزشگیر اپتیکال بهره می برد.

قدرت گوشی سونی اکسپریا 1 II توسط چیپست کوالکام اسنپدراگون 865 تامین می شود که دارای مودم 5G است. این گوشی هوشمند از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. همانند گذشته شاهد پشتیبانی پرچمدار سونی از استاندارد IP68 هستیم. از سایر مشخصات آن می توان به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم و جک 3.5 میلی متری هدفون اشاره کرد.

سونی اکسپریا پرو

gsmarena_006-1.jpg

هنوز مشخصات کامل این دستگاه اعلام نشده است؛ با این حال از نمایشگر و دوربین یکسان با اکسپریا 1 II بهره می برد. این دستگاه از بدنه باکیفیت تر، 512 گیگابایت حافظه داخلی و شبکه ارتباطی 5G بهره می برد. از سایر مشخصات آن می توان به پورت HDMI اشاره کرد. در حال حاضر قیمت این محصولات اعلام نشده است.

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Leave a comment